دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88453
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

 

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) :
اگر چنانچه يك كشوري از لحاظ فرهنگ، وضع نابساماني داشته باشد، اين ملت ورشكسته است.(23/3/90)

فعلاً يك رهنمود انتخاباتي بي‌بي‌سي ؟!
پايگاه خبري بي‌بي‌سي فارسي روز گذشته با انتشار مطلبي درباره انتخابات نهم مجلس شوراي اسلامي، نشان داد براي ورود  به اين بحث و اظهارنظرهاي دغل‌بازانه، عطش وافري دارد. بي‌بي‌سي از چند روز پيش، وارد بحث انتخابات مجلس آتي شده، اما ورود ديروزش با مباحث روزهاي پيش، تفاوت خاصي دارد كه به آن اشاره مي‌شود.
بي‌بي‌سي نوشت: اگر حلقه ياران دولت، جبهه پايداري و جبهه متحد اصول‌گرايان وارد عرصه شوند، ممكن است هيچ‌كدام از اين سه گروه نتوانند اكثريت كرسي‌هاي مجلس را به دست آورند. در چنين شرايطي، نقش اقليت در مجلس آينده مي‌تواند از هميشه پررنگ‌تر شود... تجربه حضور معدود نمايندگان اقليت‌هاي قومي در مجلس ايران و عملكرد فراكسيون كوچك اصلاح‌طلبان در مجلس فعلي نشان داده‌ است كه حضور نمايندگان اقليت در مجلس به‌ويژه در برهه‌هاي حساس، بازتاب‌دهنده صداهايي است كه تريبون ديگري درون حكومت ندارند.»
بي‌بي‌سي در ادامه آورده است: «بخش عمده اعتراضات محدودي كه از درون نهادهاي حكومتي ايران انجام مي‌شود، به همين نمايندگان تعلق دارد. حال اگر مجلس آينده يك اكثريت منسجم و يكپارچه نداشته باشد، نقش اقليتي منعطف  كه بتواند براساس مصلحت‌سنجي‌هاي موردي، به ائتلاف‌هاي گوناگون بپيوندد، ممكن است در مواردي حتي تعيين‌كننده شود.»
آنچه در بالا آمد، همه ادعاهاي بي‌بي‌سي درباره انتخابات نيست و تنها برشي از آن محسوب مي‌شود و اين رسانه توطئه‌گر در آينده بسيار بيشتر در انتخابات مداخله خواهد كرد؛ اما به نظر مي‌رسد رهنمود(!) فوق، بيشتر به اين علت است كه بي‌بي‌سي‌ از اوضاع پريشان و درهم جمع فتنه‌گران و دوم خردادي‌ها بسيار نگران است و بيم آن دارد كه آن‌ها در ميانه راه وادهند و با نااميدي كه بر آن‌ها غالب مي‌شود، مجلس از نمايندگاني كه غرب و به‌ويژه انگليس را خوشحال مي‌كند، خالي بماند. همان‌طور كه در متن هم آمده، وجود جمعي ناسازگار با نظام در مجلس- هر چند اقليت هم باشند- آن‌ها را خوشحال مي‌كند؛ زيرا باز هم همان‌گونه كه خود به آن اشاره كرده‌اند، در بزنگاه‌هايي مي‌توانند اخلال ايجاد كنند.

نقش‌تراشي تركيه براي ايران در عراق

گروه ترجمه- پايگاه اينترنتي «توديززمان» تركيه 25 دسامبر 2011(4 دي) در مقاله‌اي به نقش ايران در دوران پس از خروج نيروهاي آمريكايي در عراق پرداخت و نوشت: بلافاصله پس از خروج نيروهاي آمريكايي از عراق، مشخص شد عمليات‌هاي ايران در عراق از سر گرفته شده است. نخست، طارق الهاشمي، رهبر سني، به كمك به جوخه‌‌هاي مرگ در عراق متهم شد و تحت تعقيب قرار گرفت. هنگامي كه از نوري مالكي، نخست‌وزير شيعه عراق، پرسيده شد كه آيا ايران در امور داخلي عراق دخالت مي‌كند، او دخالت‌هاي ايران را ناديده گرفت و تركيه را به دخالت در امور داخلي خود متهم كرد. مالكي با اتهام‌زني به تركيه، احتمالاً به روابط تركيه و كردها اشاره دارد كه در اين ميان، روابط حسنه تركيه با رهبران كردستان عراق و رهبران سني عراق ابعاد تازه‌اي به اوضاع بخشيده است.
در ادامه مقاله آمده است: عربستان و تركيه، دو بازيگر متنفذ منطقه، خواهان تسلط ايران بر عراق نيستند. به‌ويژه عربستان تمايل ندارد شاهد تسلط كامل ايران باشد. در واقع، تسلط ايران بر عراق مي‌تواند عميقاً شيعيان عربستان را تحت‌تأثير قرار دهد كه در مناطق نفت‌خيز عربستان مستقر هستند. عملاً با تسلط ايران بر عراق، اين كشور مي‌تواند در مناطق شيعه‌نشين عربستان نيز نقش مخرب ايفا كند. بنابراين، سعودي‌ها از تمام نفوذ خود براي جلوگيري از تبديل عراق به قلمرو تحت تسلط ايران استفاده خواهند كرد.
در پايان مقاله آمده است: ابزارهاي ايران غيرمستقيم هستند؛ نخست، ايران شبكه اجتماعي شيعي در عراق ايجاد كرده كه مي‌تواند به نفع ايران، آن‌ها را در مواقع ضرورت، بسيج كند. دومين ابزار ايران، شبه‌نظاميان دست‌نشانده اين كشور در عراق هستند. به گفته منابع غربي، يكي از مشهورترين شبه‌نظاميان دست‌نشانده ايران «عصائب‌الحق» است كه در انجام حملات با استفاده از بمب‌هاي كنارجاده‌اي و ضدزره ساخت ايران تخصص دارند. در اين مقطع، ايران به دليل اينكه خواهان سرنگوني رژيم سوريه نيست، به بي‌ثباتي عراق دست زده است. در صورت سرنگوني رژيم سوريه، ايران تصور مي‌كند عراق آخرين صحنه نبرد براي پيشبرد اهدافش خود در خاورميانه است. بنابراين، بسيار محتمل است كه ايران با استفاده از شبكه سياسي فعال خود در عراق، عمليات‌هاي پنهان خود در خاك اين كشور را همچنان پيش ببرد.
اخبار و تحليل‌ها: از روند بحث فوق آشكار مي‌شود برخي كشورها از اينكه آمريكا پيش از آن كه بتواند عراق را به وضعيت موردنظر آن‌ها برساند، اين كشور را ترك كرده، به شدت ناراضي هستند. تركيه يكي از اين كشورهاست. برخورد قاطعانه دولت عراق با «طارق هاشمي» كه گفته مي‌شود رهبر يكي از كانون‌هاي اصلي ايجاد ناامني بود، تركيه را نگران كرد و موضع‌گيري اخير مالكي درباره نگراني‌هايش از تركيه، مقامات ترك را عصباني ساخت. همين چند مورد كه بسيار هم مهم هستند، براي عصبانيت دستگاه سياسي و تبليغاتي تركيه كافي است تا عليه ايران به شكل فوق، جوسازي و اتهام‌زني كنند!
 
     
سفرهاي انتخاباتي رهبر جريان انحرافي
 رهبر جريان انحرافي سفرهاي كاملاً محرمانه‌اي براي سامان دادن به ستادهاي انتخاباتي اين جريان انجام مي‌دهد. در همين راستا، رهبر جريان انحرافي به همراه «حميدرضا.االف» جمعه‌شب به استان البرز سفر كرده و ضمن ديدار با برخي مسئولان رده اول اجرايي در اين استان، به منزل فردي به نام «ر» در منطقه عظيميه كرج رفته و مذاكراتي را درباره نامزدهاي انتخاباتي اين جريان در اين استان صورت داده است. شهر كرج دو نماينده در مجلس دارد كه فعلاً جريان انحرافي بر روي نمايندگي(ف.الف) به توافق رسيده است. همچنين قرار است يكي از نزديكان شهردار تهران نيز به‌عنوان نماينده اين جريان، از شهرهاي اطراف كرج كانديدا شود.

دروغ‌گوهاي درون تهي!
  يكي از عناصر ضدانقلاب كه در پاريس اقامت دارد، معتقد است گروه‌هاي طرفدار براندازي اغلب چيزي در چنته ندارند، اما به واسطه رسانه‌ها و پول خرج كردن، خيلي اغراق مي‌كنند.
«رامين كامران»، همكار سايت ضدانقلابي ليبرال، با اشاره به افراط طيف‌هايي از ضدانقلاب كه حتي خواستار حمايت از حمله نظامي بيگانگان به ايران شده‌اند، نوشت: چند دروغ در حرف‌هاي اين‌ها وجود دارد:يكي اينكه، دولت‌هاي خارجي توان برانداختن نظام اسلامي را دارند.
[در حال كه] اين‌ها چنين تواني نداشته و ندارند. تهديد مي‌كنند كه مي‌توانند كشور را اشغال و نظام اسلامي را ساقط كنند؛ ولي اگر مي‌توانستند، در دوران رياست جمهوري بوش اين كار را كرده بودند. آنچه اين‌ها تا به حال كرده‌اند، به خيال خودشان براي تضعيف حكومت بوده؛ ولي به دليل غلط بودن سياست‌شان، حكومت را تقويت كرده است!
وي مي‌افزايد: بزرگ‌ترين دروغ اين‌ها، اين است كه نيروهاي خارجي براي ايران دموكراسي سوغات خواهند آورد. كافي است به گذشته نگاه كنيم و ببينيم كه اين‌ها كي در ايران چنين كرده‌اند كه اين بار دومش باشد. هر بار اين قدرت‌هايي كه مدعي ترويج دموكراسي هستند، در ايران دخالت كرده‌اند براي اين بوده كه صداي مردم را خفه كنند و منافع خود را تحقق ببخشند.
وي در پايان افزود: اين گروه‌ها فاقد پشتوانه مردمي هستند و هويت اين گروه‌ها و مضموني كه عرضه مي‌كنند، معمولاً مردم را مي‌رماند.


موضع‌‌گيري وهابي‌ها در برابر هدهد!
 شبكه ماهواره‌اي «هدهد» كه در زمينه پخش برنامه‌هاي مختلف كارتوني براي كودكان فعاليت مي‌كند، حدود يك سال پيش، فعاليت رسمي خود را به زبان عربي آغاز كرد. اين شبكه ماهواره‌اي كه دفتر مركزي آن در بيروت است، از سوي بيت حضرت آيت‌الله سيد «علي سيستاني» پشتيباني مي‌شود و زير نظر حجه‌الاسلام والمسلمين سيد «جواد شهرستاني»، داماد و وكيل ايشان، در ايران فعاليت مي‌كند.
پس از گذشت حدود يك سال از پخش اين برنامه، چهره‌هاي سرشناس وهابي در برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني كه از شبكه‌هاي ماهواره‌اي وابسته به وهابي‌ها پخش مي‌شود، خواهان توقيف هرچه سريع‌تر شبكه «هدهد» از ماهواره «نيل‌ست» كه دفتر مركزي آن در قاهره پايتخت مصر است، شدند. اين چهره‌هاي وهابي مدعي شدند كه شبكه «هدهد» بر كودكان مسلمان تأثير منفي دارد و با زيركي در حال كاشتن انديشه‌هاي مذهب شيعي است و در نتيجه در درازمدت نسل آينده جامعه اسلامي «مشرك» خواهد شد!

           
 اخبار كوتاه 

* «جيمز ولزي»، رئيس سابق سيا، در گفت‌وگو با صداي آمريكا با بيان اين مطلب كه گزينه نظامي، آخرين راه مقابله با برنامه هسته‌اي ايران است، بيان داشت: اگر از گزينه نظامي استفاده كنيم، نبايد تنها برنامه اتمي ايران هدف قرار گيرد و اگر آمريكا به ايران حمله نظامي كند، بايد هركاري بكنيم تا سپاه پاسداران را از بين ببريم.


 * ثبت‌نام دو روز گذشته كانديداهاي نمايندگي مجلس نهم در وزارت كشور، حواشي جالب ودر مواردي، قابل‌تأمل داشت، از جمله مطالب قابل تأمل در ثبت نام ديروز، حضور برخي اصلاح‌طلبان رد صلاحيت شده در مجلس هفتم بود(! )كه خبر از راهبرد جديد و حتي مشكوك  اصلاح‌طلبان در اين انتخابات مي‌دهد.


 * بر اساس توافق به عمل آمده بين واشنگتن و آنكارا، تجهيزات راداري و اعلام خطر با نام رادارهاي  2-  US.AXL/TPY كه طول موج «xباند» دارند و به رادارهاي هشدار دهنده معروف هستند، در  پايگاه هوايي كورسيك در مالاتياي تركيه  به‌عنوان بخشي از پروژه دفاع موشكي ناتو نصب و راه‌اندازي مي‌شود. فرماندهان ناتو قرار است امروز كليد عملياتي شدن رادار 2-  US.AXL/TP Y را بزنند.


 * حزب سلفي «النور» مصر در بيانيه‌اي اعلام كرد: براي لغو توافق‌نامه كمپ ديويد تلاشي نخواهد كرد! اين حزب تأكيد كرد: فقط به دنبال تعديل برخي بندهاي ظالمانه اين توافق‌نامه است. پيشتر «يسري حماد»، سخنگوي حزب النور، در مصاحبه‌اي بي سابقه با راديو ارتش رژيم اشغالگر، مواضع اين حزب را در پايبندي به توافق‌نامه كمپ ديويد تأييد كرده بود!


 *  رويترز نوشت: آمارها حاكي از آن هستند كه 48 درصد از آمريكايي‌ها روي خط فقر و يا زير آن قرار دارند و آخرين تحقيقات مركز ملي بي خانمان‌ها نشان داد كه 6/1 ميليون كودك آمريكايي، شب‌هاي سال 2011 را در خيابان‌ها و اماكن نامناسب ديگر سپري كرده‌اند. اين آمار نشان مي‌دهد، تعداد كودكان بي خانمان آمريكا از سال 2007 تاكنون، 38 درصد افزايش يافته است.


 *  يك منبع آگاه در استان فارس خبر داد، پيروان فرقه ضاله بهائيت اخيراً به خريد زمين‌هاي اطراف شهرهاي مختلف اين استان رو آورده‌اند، اين بهائيان علاوه بر زمين‌هاي اطراف و حومه شهرهاي اين استان، تلاش مي‌كنند بخش‌هاي زيادي از زمين‌هاي بياباني را نيز خريداري كنند.


دسته ها :
دوشنبه 5 10 1390 13:33
X