دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88560
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

 

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي):
تبليغ عملي، از هر سخن و بياني مؤثرتر است.(28/9/90)

ترديد غرب در تحريم نفتي ايران!
   چند هفته‌اي بود كه برخي مقامات و رسانه‌هاي غربي گاه‌وبيگاه اعلام مي‌كردند اتحاديه اروپا قصد دارد ايران را تحريم نفتي كند تا اينكه، پايگاه اينترنتي «كانزاس سيتي» در 26 آذرماه با درج مقاله‌اي نوشت: «هفته گذشته، رهبران اروپا در مورد تحريم نفتي ايران بحث و تبادل نظر كردند... بسياري از كشورها ازجمله انگلستان، فرانسه و آلمان در نشست وزراي خارجه اتحاديه اروپا در اين ماه(دسامبر) از تحريم نفتي ايران حمايت كردند... اتحاديه اروپا اعلام كرد ماه آينده (ژانويه) تصميم‌گيري خواهد كرد.» دو روز بعد نيز پايگاه اينترنتي «وال‌استريت‌ژورنال» خبر داد نمايندگان 11 كشور دخيل در جنگ اقتصادي عليه ايران روز سه‌شنبه در «رم» در اين‌باره (تحريم نفتي ايران) تشكيل جلسه خواهد داد. امروز (چهارشنبه 30 آذر) بي‌بي‌سي درباره نشست روز گذشته رم نوشت: «منابع وزارت خارجه ايتاليا مي‌گويند ديپلمات‌هاي آمريكا، اتحاديه اروپا و ساير متحدان آن‌ها، در نشست روز سه‌شنبه رم براي افزايش فشار به ايران جهت از سرگيري گفت‌وگوهاي مربوط به برنامه اتمي‌اش توافق كرده‌اند. اين ديپلمات‌ها از كشورهاي همفكر براي بحث درباره تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران كه امكان دارد شامل تحريم واردات نفت ايران از سوي اتحاديه اروپا باشد، در رم ديدار كرده‌اند.» «مهرداد عمادي»، مشاور اقتصادي اتحاديه اروپا، به بي‌بي‌سي گفت: نشانه‌ها، حاكي است عربستان در اين نشست، قول افزايش توليد نفت را داده تا در صورت تحريم نفت ايران، شكاف به وجود آمده در بازار پر شود و بها به‌شدت بالا نرود. باتوجه به اينكه ظاهراً در اين نشست، بحث تحريم ايران به نتيجه نرسيد، بي‌بي‌سي نوشت: «تصميم در اين مورد ممكن است در نشست بعدي وزراي خارجه اتحاديه اروپا در ماه ژانويه اخذ شود.» از شواهد برمي‌آيد اختلافات جدي اتحاديه اروپا در اين‌باره و پيامدهاي تحريم كه تضميني براي واپايش(كنترل) آن وجود ندارد، اعضا را دچار ترديد جدي كرده است. با اين حال، لازم است ايران در اين‌باره به عربستان، كويت و امارات كه قصد دارند نقش ابزاري را به عهده بگيرند، هشدارهاي لازم را بدهد.
طمع صهيونيست‌ها به شرق و شاخ آفريقا
   گروه ترجمه - پايگاه اينترنتي «آفريكا ريپورت» 20 دسامبر 2011 (29آذر) در مقاله‌اي به قلم «ماكسيم پرز» به نفوذ رژيم صهيونيستي در شاخ آفريقا و تلاش اين رژيم براي مقابله با حضور ايران در اين قاره پرداخت و نوشت: اواسط ماه نوامبر، رئيس‌جمهور اوگاندا از تل‌آويو ديدار كرد. اين ديدار پس از ديدار نخست‌وزير كنيا از اسرائيل صورت گرفت. تمركز و موضوع اين ديدارها مبارزه با تروريسم بود. همكاري اسرائيل و كنيا در جنگ عليه تروريسم پس از حملات تروريستي 2002 در «مومباسا» تشديد شده است. زماني ديدار سران آفريقا از اسرائيل به طور محرمانه صورت مي‌گرفت؛ اما ديدار روزهاي 13 و 14 نوامبر «ريلا اودينگا» از كشور يهودي اثبات كرد كه ديدارهاي محرمانه به گذشته مربوط است. نخست‌وزير كنيا پس از ديدار با شيمون‌پرز اظهار داشت كه كنيا از حمايت اسرائيل براي رهايي كشورش از عناصر بنيادگرا بهره‌مند شده است. مهم‌ترين گروه بنيادگراي اسلامي سومالي «الشباب» است كه حملات و آدم‌ربايي‌هاي آن در نايروبي تنش‌هايي را به وجود آورده است. اگرچه الشباب مسئوليت آدم‌ربايي را رد مي‌كند؛ اما ارتش كنيا با حملات هوايي عليه اردوگاه‌هاي شورشيان اسلام‌گرا در هفته‌هاي گذشته واكنش نشان داده است.
   در ادامه مقاله آمده است: نخست‌وزير كنيا كه در راستاي الحاق نيروهايش به مأموريت اتحاديه آفريقا در سومالي (AMISON) گفت‌وگو كرده، در عين‌حال خواستار افزايش ابزارهاي نظامي براي حفاظت از مرزهايش شده است. به گزارش منابع رسمي، اسرائيل پذيرفته‌ است هواپيماهاي بدون سرنشين، تانك، مهمات، سامانه‌هاي رديابي الكترونيك و غيره براي آن‌ها تأمين كند. وزير امنيت داخلي كنيا ممكن است با ارتش اسرائيل براي آموزش ارتش كنيا گفت‌وگو كند. اسرائيل اميدوار است كه با حمايت از كنيا قدرت گروه‌هاي اسلام‌گرايي مورد حمايت القاعده را كاهش دهد. همچنين آن‌ها تلاش مي‌كنند با نفوذ رو به رشد ايران در شاخ آفريقا به‌ويژه با تقويت حضور و فعاليت دريايي خود مقابله كنند. شاخ آفريقا از جمله منافع راهبردي اسرائيل است و اين منطقه به خليج عدن و اقيانوس هند دسترسي راهبردي مي‌دهد.
   در پايان مقاله آمده است: بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل، بلندپروازي‌هاي بيشتري دارد. او به نخست‌وزير كنيا گفت: اسرائيل به ائتلاف آموزشي در مبارزه با بنيادگرايي در شرق آفريقا از جمله كنيا، اتيوپي، سودان جنوبي و تانزانيا كمك خواهد كرد. هدف نتانياهو، متحد ساختن كشورهاي مختلف آفريقاست كه جمعيت‌ مسيحيان آن بسيار است. در اين ائتلاف، اوگاندا نيز نقش‌آفريني مي‌كند.
     
هتاكي با اسم مستعار!
  هويت نويسنده مطلب سراسر توهين‌آميز عليه بنيانگذار جمهوري اسلامي با نام مستعار «شهباز نخعي» درسايت كودتاگر مخملي مشخص شد.
  در پي انتشار مطلبي در سايت «محمد نوري‌زاد» كه در آن حضرت امام خميني(ره) در كنار جباران تاريخ معرفي شده بود، يك منبع آگاه گفت: نويسنده اين مطلب همان محمد نوري‌زاد بوده و تاكنون چندين‌بار نيز از نام مستعار «شهباز نخعي» در مقاطع مختلف استفاده كرده است.
   وي در ادامه به تكنيك محمد نوري‌زاد در نوشته‌هايش اشاره كرده و گفت: نوري‌زاد زماني كه خود كارگرداني مي‌كرد با نام مستعار براي فيلم‌ها و سريال‌هايش نقد مي‌نوشته و با تماس با خبرنگاران آن را در رسانه‌ها به انتشار مي‌رساند تا از اين طريق، كارهاي خود را پرمخاطب جلوه دهد. وي هم‌اكنون نيز با اين ترفند هويت واقعي و خواسته‌هاي دروني خود را با نام مستعار عليه انقلاب و امام امت منتشر مي‌سازد.
اصلاح‌طلبان و شترسواري دولا دولا
  سايت ضدانقلابي «خودنويس» در مطلبي با اشاره به تناقض‌گويي‌هاي سيدمحمد خاتمي نوشت: باتوجه به روحيات و سوابقِ موضع‌گيري‌هاي سياسي ايشان، چندان موجب حيرت و بهت‌زدگي نمي‌گردد؛ اما باتوجه به اخبار متناقضي كه از جبهه اصلاح‌طلبان در رابطه با شركت و يا عدم شركت در انتخابات مجلس نهم به گوش مي‌رسد، حساسيت به اين‌گونه اظهارات بيش از هر زمان ديگر نمود مي‌يابد.
   اين سايت با بيان اينكه اگر اصلاح‌طلبان به‌دنبال شركت در انتخابات نيستند، چرا مدام از انتخابات سخن مي‌گويند، نوشت: بانزديك شدن زمان ثبت نام نامزدها و عدم رؤيت هرگونه نشانه‌اي مبني برتحقق پيش‌شرط‌هاي شركت در انتخابات و تأكيد شوراي هماهنگي راه سبز اميد(رسا)، بر عدم شركت در انتخابات و غيرقانوني خواندن آن، قاعدتاً مي‌بايست چهره‌هاي مطرح اصلاح‌طلب بر پيش‌شرط‌هايشان تأكيد مجدد نمايند و يا سكوت اختيار كرده و بيهوده بر طبل انتخابات نكوبند؛ اما ناگهان مي‌بينيم كه به‌اصطلاح، پدر معنوي اصلاحات، جناب موسوي خوئيني‌ها مي‌گويند: «اعلام كرده‌ايم با ورود هر اصلاح‌طلبي كه به‌صورت انفرادي بخواهد شركت كند و شانسي هم براي برنده شدن داشته باشد، مخالفت نمي‌كنيم.»
   اين سايت ضدانقلابي در ادامه، هدف نهايي اصلاح‌طلبان را افشاكرد و نوشت: «آيا مي‌توان از مجموع اين اظهارات به اين نتيجه رسيد كه برخي از اصلاح‌طلبان قصد دارند با اتخاذ تاكتيكي جديد- كه از ضرب‌المثل قديمي «شترسواري دولا دولا» الگوبرداري شده است- دست وابستگان و هواداران خود را براي تصميم‌گيري باز گذاشته تا بتوانند بدين‌طريق با يك تير چند هدف را نشانه روند.
بياييد آخوند درباري شويد!
  پيشنهاد عضويت علماي شيعه، شافعي و علوي در سازمان امور ديانت تركيه، كه تنها سازمان رسمي دولتي در امور ديانت در اين كشور است، با مخالفت انجمن علماي اهل بيت (ع) اين كشور روبه‌رو شد.
   علماي عضو انجمن مذكور پس از برگزاري نشست در زمينه اين پيشنهاد و بررسي جزئيات آن، بيانيه‌اي در همين راستا صادر كردند.
   در بيانيه مذكور آمده است: «انجمن علماي اهل‌بيت (ع) در نشست روز يك‌شنبه ـ 27 آذر ماه ـ به بررسي پيشنهاد آقاي «بكير بوزداغ» وزير مسئول امور ديانت تركيه، مبني بر استخدام علماي شيعه در راستاي جبران كمبود علماي دين در مناطق شرقي و جنوب شرقي تركيه پرداخته، وليكن اين پيشنهاد را به‌دليل اينكه اين امر به‌منزله اين است كه پيروان فقه جعفري تنها در شهر «ايغدير» و «آرداهان» حضور دارند، دخالت در آزادي اعتقاد افراد و بي‌اطلاعي سازمان مذكور در اين زمينه ارزيابي كرده است.»
   در تركيه در روند كودتاي پست‌مدرن 28 فوريه 1997 اداره كليه مساجد اين كشور در چارچوب قانون مبارزه با ترور، به سازمان امور ديانت محول شده و كليه امامان جماعت مساجد نيز در بنيه اين سازمان قرار گرفته بودند؛ ولي در همان ايام، علماي اهل بيت(ع) تركيه با مقامات آنكارا وارد مذاكره شدند و در مورد مستثني‌شدن مساجد شيعيان و امامان جماعت شيعه از اين قانون به توافق رسيدند.

اخبار كوتاه   
   *  حجت‌الاسلام «قاسم روانبخش» با افشاي پشت پرده نشست اخير اصلاح‌طلبان با آمريكايي‌ها در بگرام افغانستان گفت: بيانيه‌اي كه از سوي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات بعد از نشست بگرام منتشر شد و در آن رسماً اعلام كردند كه با يك ليست واحد در انتخابات شركت نمي‌كنيم، تأييدي بر تلاش اين جريان در تأمين خواسته‌هاي آمريكايي و ضدنظام است؛ چراكه ،آمريكايي‌ها به آنان گفتند كه به‌صورت يك ليست واحد و با عنوان اصلاح‌طلبان در انتخابات شركت نكنند؛ ولي به‌صورت انفرادي هرچه توان دارند حضور پيدا كنند!
   *  بنا به برخي اخبار، جريان اصلاحات برخلاف برخي اظهارنظرهاي ضدونقيض، بيكار ننشسته‏ و به توصيه سيدمحمد خاتمي قصد تقويت ستادهاي خود در استان‌ها را دارد. طبق اطلاعات به‌دست آمده، قرار است مسائل مالي اين ستادها را (غ - ك)، مفسد اقتصادي معروف، برعهده بگيرد تا هزينه سفر‌هاي انتخاباتي اعضاي ارشد اصلاح‌طلبان را در طول رقابت‌هاي انتخابات تأمين كند.
   *  با تنگ‌شدن عرصه بر گروهك تروريستي منافقين و سررسيد ضرب‌الاجل دولت عراق، آمريكا از اين گروهك خواست پادگان نظامي اشرف را تخليه و به محل جديد و موقتي در نزديكي فرودگاه بغداد نقل مكان كنند تا در آنجا كار انتقال آن‌ها به كشوري ثالث انجام پذيرد.
   *  پايگاه خبري تحليلي «آفاق‌نيوز» ديروز به‌طور ناگهاني فيلتر شد و تلاش‌ها براي ورود به صفحه اصلي اين پايگاه به مشاهده صفحه پيوندهاي كميته فيلترينگ منجر شد. آفاق نيوز مدتي بود كه سلسله مطالبي را درباره جريان انحرافي بر روي تارنماي خود قرار مي‌داد. اين چندمين پايگاه خبري طي چند ماه اخير است كه بعد از موضع‌گيري عليه جريان انحرافي، قرباني فيلترينگ مي‌شود.
   *  مجله «فوربز» آمريكا اين هفته با تأكيد بر اينكه ادعاهاي دولت آمريكا براي آغاز جنگ عراق خنده‌دار است، نوشت: «اين جنگ بزرگ‌ترين اشتباه در تاريخ ارتش آمريكا و حتي بدتر از جنگ ويتنام بود، به‌نحوي‌كه حمايت‌هاي داخلي و خارجي از اين جنگ به‌شدت كاهش يافت و شكستي راهبردي را رقم زد. اكنون كه نيروهاي ما از عراق خارج مي‌شوند، نتيجه ۹ سال جنگ معلوم نيست و ما اقدام بي‌اجر و مزدي را انجام داده‌ايم.»


دسته ها :
چهارشنبه 30 9 1390 12:51
X