دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88574
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

خود را براي تداوم اين عزت ملي و اقتدار بين‌المللي آماده نگه داريد. (19/8/90)

انقلاب ناتمام!
   پس از سقوط بن‌علي در تونس، مردم مصر با فراست دريافتند كه زمان تاريخي قيام عليه ديكتاتور مصر فرا رسيده است. رهبران مخالفان در كوتاه‌ترين زمان، مردم آماده قيام را سازماندهي كردند و به ميدان التحرير كشاندند. حضور اعتراضي و مداوم مردم در شهرهاي مختلف مصر، ديكتاتور اين كشور را وادار به عقب‌نشيني و واگذاري قدرت كرد. اين اتفاقي بود كه در ظاهر افتاد؛ اما با انتقال قدرت به شوراي نظامي، معلوم بود كه عوامل مبارك در داخل كشور و حاميان خارجي وي حاضر نيستند قدرت را به‌راحتي به انقلابي‌ها واگذار كنند. شوراي نظامي كه قرار بود پس از شش‌ماه، قدرت را به غيرنظاميان واگذار كند، با بهانه‌جويي، از اين كار طفره رفت. محاكمه مبارك مشمول مرور زمان شد. نظاميان در پيش‌نويس قانون اساسي براي خود سهم زيادي در نظر گرفتند. سفير رژيم صهيونيستي كه پس از اشغال سفارت‌خانه‌اش در مصر به‌وسيله انقلابيون به سرزمين‌هاي اشغالي فرار كرده بود، در حال بازگشت به مصر است و... اين همه حاكي از آن است كه در پشت صحنه برنامه‌هايي طراحي شده و در حال اجراست كه مي‌تواند منجر به بازگشت به وضعيت گذشته شود. مردم مصر با مشاهده اين تحولات متوجه شدند انقلابشان در مسير بازگشت قرار گرفته است. هوشيار شدند و به خود آمدند. رفتاري را كه با مبارك داشتند، در برخورد با نظاميان حاكم پيش كشيدند. مردم قاهره دوباره به ميدان التحرير آمدند و عليه شوراي نظامي حاكم شعار دادند. ساير شهرهاي بزرگ نيز همزمان با مردم قاهره دست به اعتراض زدند و ظرف سه‌روز، حدود سيزده كشته و بيش از هزار مجروح دادند و درگيري همچنان ادامه دارد. با وجود عقب‌نشيني شوراي نظامي و اعلام برگزاري انتخابات در تاريخ مشخص‌شده، به‌نظر مي‌رسد آن‌ها مجدداً قصد فريب مردم و آرام كردن آن‌ها را دارند و مردم هم حاضر نيستند به‌راحتي وعده آن‌ها را بپذيرند. آنچه طي چندماه گذشته رخ داد و به وضع موجود رسيد، نشانه آن است كه مصر داراي پشت صحنه بسيار پيچيده و خطرناكي است كه نمي‌خواهد قدرت به دست انقلابي‌ها بيفتد. به نظر مي‌رسد مصر در روزهاي آتي بيش از اين خبرساز خواهد بود.
آيا آمريكا در تحريم ايران جدي است؟
   گروه ترجمه - پايگاه اينترنتي واشنگتن‌پست 20 نوامبر 2011 (29 آبان) در مقاله‌اي به قلم «جنيفر رابين» به ميزان جديت تحريم‌ها عليه ايران پرداخت و نوشت: به گفته ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل، «ايران كمتر از يك سال تا هدف خود در توليد بمب هسته‌اي فاصله دارد.» در آمريكا اين توافق عمومي وجود دارد كه تحريم‌ بانك مركزي ايران از جمله گام‌هايي است كه احتمالاً بر تصميم حكومت مذهبي ايران در توليد تسليحات هسته‌اي تأثير خواهد گذاشت؛ اما دموكرات‌ها در مقابل درخواست تشديد تحريم‌ها مقاومت مي‌كنند. در ماه آگوست، بيش از 90 سناتور نامه‌اي را خطاب به باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا، به امضا رساندند كه در آن آمده بود: «زمان تحميل تحريم‌هاي فلج‌كننده بر نظام اقتصادي از طريق قطع ارتباط بانك مركزي ايران فرارسيده است.»
   در ادامه اين مقاله آمده است: اوايل اين هفته، آقاي «كرك» اصلاحيه‌اي براي لايحه مجوز دفاعي ارائه كرد كه مطابق آن، دولت مي‌بايست پيوند نظام اقتصاد آمريكا را از بانك‌هاي مرتبط با بانك مركزي ايران قطع كند. دولت آمريكا با هدايت «ديويد كوهن»، معاون وزارت خزانه‌داري عليه اصلاحيه آقاي كرك لابي‌گري كرده است؛ زيرا آن‌ها معتقدند اين اقدام تحريمي عليه ايران مي‌تواند به اقتصاد آمريكا آسيب بزند و آن را در خطر بيندازد. راهبردهاي تحريمي آقاي كرك دو خطر در پي دارد: نخست، بانك‌هاي مركزي ساير كشورها ممكن است تصميم به واكنش منفي بگيرند و روابط تجاري خود با آمريكا را متوقف كنند. دوم، تضعيف و به چالش كشيده شدن اقتصاد ايران، بازارهاي نفتي جهان را مختل مي‌كند و در نتيجه بهاي انرژي افزايش مي‌يابد. سخنگوي وزارت خزانه‌داري مي‌گويد: «ما مشتاق همكاري با كنگره به منظور افزايش مجوزها براي تشديد فشار بر ايران هستيم؛ اما بسيار مهم است كه گام‌هاي ما اقتصاد آمريكا و جهان را بي‌ثبات كند و در عين‌حال به‌طور بالقوه منافع ايران را تأمين نكند.»
  در پايان مقاله آمده است: دموكرات‌ها نگران افزايش بهاي نفت هستند؛ اما افزايش بهاي نفت در صورت اقدام نظامي آمريكا يا اسرائيل چه ميزان خواهد بود؟ در صورتي كه دولت واقعاً خواهان پرهيز از اقدام نظامي است و در عين‌حال، دستيابي ايران به تسليحات هسته‌اي را غيرقابل پذيرش مي‌داند، بايد تشديد تحريم‌ها را تا حد ممكن در اولويت قرار دهد. حتي پس از گزارش آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي، برخي در آمريكا و مطمئناً اروپا شرايط اضطراري را احساس نكرده‌اند. در صورت عدم اقدام جدي و مؤثر دولت اوباما، ممكن است ايران به باشگاه دارندگان تسليحات هسته‌اي بپيوندد.
   اخبار و تحليل‌ها: همان‌طور كه از متن يادداشت فوق برمي‌آيد نگاه دموكرات‌ها كه در حال حاضر قدرت را در دست دارند به بحث تحريم ايران واقع‌بينانه است و به سبب برخي پيامدهاي منفي آن كه جدي هم است با احتياط رفتار مي‌كنند؛ اما جمهوري‌خواهان كه به انتخابات آينده چشم دوخته‌اند و به‌دنبال جلب‌نظر صهيونيست‌ها در آن هستند، نگاه افراطي به موضوع دارند، بدون آنكه به عواقب خطرناك آن بينديشند.

     
وقتي «من و تو» هم سياسي مي‌شود!
  شبكه ظاهراً سرگرم‌كننده «من و تو» كه به ادعاي عوامل گرداننده‌اش قرار بود «دوري از سياست» و «عدم دخالت در مجادلات سياسي» را سرلوحه خود قرار دهد، بازتاب اخبار مربوط به تحريم ايران را در صدر اخبار خود نشاند. اين شبكه ماهواره‌اي در برنامه سياسي «اتاق خبر» اخير خود اعلام كرد: «وزارت امور خارجه هلند قصد دارد در همكاري با بيست و هفت كشور عضو اتحاديه اروپا، سخت‌ترين مجازات‌هاي اقتصادي را عليه جمهوري اسلامي ايران اعمال كند.»

   مجري بخش خبري شبكه «من‌وتو» با لحني حاكي از رضايتمندي به نقل از يك مقام هلندي، بدون اشاره به هويت وي گفت: «مؤثرترين مجازاتي كه مي‌تواند مانع از دستيابي حكومت ايران به سلاح اتمي شود و ضربه شديد اقتصادي نيز به آن وارد آورد، تحريم بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران است.»
   بنا بر همين گزارش: «البته دولت آمريكا تمايل چنداني براي تحريم بانك مركزي ايران از خود نشان نداده است.»
   ناگفته پيداست كه با چماق تهديد و تحريم، خللي در اراده ملي پديدار نخواهد شد و پافشاري بيشتر، مشت بر سندان كوفتن است.
ملي - مذهبي‌ها هم انتخاباتي شدند
  همزمان با نزديك شدن زمان انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي، اعضاي شاخص گروهك ملي - مذهبي‌ها در جلسه اخير خود در تهران اعلام كردند بايد تمام تلاش خود را براي حضور در انتخابات انجام دهيم؛ چون در اين‌صورت بيش از گذشته به محاق مي‌رويم.
  در اين جلسه، برخي اعضا تصويب كردند كه از تمام ظرفيت انتخاباتي خود در شهرهاي بزرگ استفاده كنند.
   برپايه اين گزارش، فردي به نام (ف) در اين جلسه گفت اگر نامزد معرفي كنيم، آبروي خودمان را برديم. فرد ديگري پيشنهاد مي‌كند «بهتر است ابتدا ليست بدهيم و به عرصه انتخابات ورود كنيم، اگر شوراي نگهبان اين ليست را تأييد كرد در انتخابات شركت مي‌كنيم و اگر اين‌چنين نشد، اعلام مي‌كنيم، انتخابات را تحريم كرده‌ايم.»
   (ح . م) در ادامه با اشاره به انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ گفت: حضور ۴۰ ميليوني گذشته درست بود البته تقلب هم بود، آزادي نسبي هم در انتخابات وجود دارد، مردم هم كساني را كه از حكومت كانديدا مي‌شوند انتخاب مي‌كنند. بايد ديد انتخاب بين بد و بدتر، فضا را بازتر مي‌كند يا نه. اگر فضا باز شد، كانديدا مي‌شويم و هزينه هم پرداخت مي‌كنيم.
تبليغ خوانندگان زيرزميني در پوشش مواد خوراكي
  برخي فروشگاه‌هاي مواد غذايي در قم در اقدامي تأمل‌برانگيز، مواد خوراكي مانند آلوچه، لواشك و... را عرضه مي‌كنند كه تصاوير و اشعار خواننده‌هاي زيرزميني بر روي آن‌ها درج شده است.

   اين در حالي است كه مسئولان و مراجع ديني بارها نسبت به خطر هجوم دشمنان انقلاب از طرق مختلف هشدار داده‌اند.
   تبليغ موسيقي‌هاي زيرزميني و خوانندگان خارجي در پوشش مواد خوراكي كه عمده مصرف‌كنندگان آن را كودكان و نوجوانان تشكيل مي‌دهد، جاي تأمل فراون دارد. موسيقي زيرزميني كه كاركرد آن حتي در كشورهاي غربي كه بي‌بندوباري در آن‌ها نهادينه شده است، اثرات ويرانگر و زيانباري را به همراه داشته است، سبب شده تا اين دولت‌ها نيز بكوشند موانعي را در مسير فعاليت اين گروه‌هاي مخرب فرهنگي، ‌اجتماعي ايجاد كنند.
         
اخبار كوتاه

  *  ضربات سپاه به گروهك تروريستي پژاك موجب ريزش و فراري شدن تعداد زيادي از عناصر اين گروهك شده است. پس از اين ريزش‌ها، «حاجي‌احمدي»، رئيس اين فرقه كه در آلمان زندگي مي‌كند، به‌تازگي طي دستوري جديد اعلام كرده هر عنصر پژاك، حق تيراندازي و كشتن فرد يا افراد فراري از گروهك پژاك را دارد!
   *  يكي از كافي‌شاپ‌هاي خيابان فرشته تهران با نام «ل» وضعيت نابساماني دارد؛ به‌گونه‌اي كه در اين كافي‌شاپ علاوه بر پخش موسيقي‌هاي ممنوعه، وضعيت حجاب مراجعه‌كنندگان آن نيز بسيار زشت و زننده است. صاحب اين كافي‌شاپ در گفت‌وگو با يكي از رسانه‌هاي معاند خارجي گفته است: مشتريان در «ل» كه از آثار هنري پوشيده شده است، مي‌توانند فراموش كنند كه در جمهوري اسلامي زندگي مي‌كنند! كشوري كه روحانيون خواستار جدايي زن و مرد هستند و موسيقي پاپ و كلاب‌ها ممنوع هستند.
   *  روزنامه «السياسه» كويت نوشت: دستگاه اطلاعات نيروي هوايي سوريه موفق به كشف و خنثي‌سازي عمليات ترور بشار اسد شد. بنا بر اين گزارش، در اين عمليات ۱۴ تن از اعضاي برجسته ارتش سوريه به اتهام طرح‌ريزي براي موشك‌باران كاخ رياست‌جمهوري دستگير شدند. اين خبر هنوز از سوي مسئولان سوري تأييد نشده است.
   *  منابع خبري نزديك به انقلابي‌هاي ليبي در شهر «الزنتان» اعلام كردند: «سيف‌الاسلام قذافي» پسر معمر قذافي، ديكتاتور مخلوع ليبي كه توسط نيروهاي انقلابي دستگير شد، به «حاج العجمي العتيري»، فرمانده گرداني كه او را دستگير كرده بود، پيشنهاد رشوه 2 ميليارد دلاري را در قبال آزادي خود داده بود. پدرش نيز قبلاً به اهالي شهر الزنتان پيشنهاد چندين ميليون دلار براي عدم مقاومت را داده بود.
   *  «وليد بن‌طلال» برادر ناتني ملك عبدالله، در نامه‌اي به وزارت دفاع عربستان، با اشاره به فساد گسترده در اين وزارت‌خانه نوشت: از شما خواستار اصلاح نيستم، بلكه مي‌خواهم دست خود را از اين سازمان ها در عربستان برداريد، و اداره آن را به دست افراد غيرنظامي و امين بسپاريد تا آن را از فساد و خسارت‌هاي پي در پي نجات دهند و بتوانند با سازمان‌هاي بين‌المللي مشابه، ارتباط پيدا كنند


دسته ها :
سه شنبه 1 9 1390 8:5
X