دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88574
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

 

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي):
آمادگى شما، دشمن را بيمناك مي‌كند؛ نه بيمناك از تجاوز شما، بيمناك از فكر حمله‌ به شما.(19/8/90)


بهشت برين؟!
ساعت يك بامداد امروز، بيش از هزار نيروي پليس به پارك زاكوتي، محل تجمع و استقرار معترضان به نظام اقتصادي سياسي آمريكا، معروف به فعالان جنبش «تسخير وال‌استريت»، حمله كردند و با برخوردي بسيار تند و خشن 70 نفر از آن‌ها را دستگير و وسايل و چادرها‌يشان از جمله كتابخانه پنج‌هزار جلدي آن‌ها را بار كاميون‌هاي زباله‌كش كردند و مابقي آن‌ها را نيز از اين پارك كه در نزديكي خيابان «وال‌استريت» است و نزديك به دو ماه، كانون تجمع و اعتراض بوده، اخراج كردند. اين شيوه برخورد خشن با معترضان، مختص به نيويورك نيست و پليس آمريكا در شهرهاي ديگر مانند «اوكلند» در ايالت كاليفرنيا نيز در برخورد با معترضان به همين شيوه عمل كرد و 32 نفر را بازداشت كرد. پس از يورش وحشيانه پليس به معترضان در پارك زاكوتي، «مايكل بلومبرگ»، شهردار نيويورك، در واكنشي بسيار مسخره گفت: علت حمله پليس به سبب پاكسازي و نظافت پارك بوده است. مسخره بودن صحبت وي به اين مي‌ماند كه در ميدان جنگ كه سرها، دست‌ها و پاها پياپي قطع مي‌شوند و سينه‌ها آماج گلوله قرار مي‌گيرند، دغدغه بيرون آوردن خار از دست و پا باشد.
جنبش «تسخير وال‌استريت» براي دولتمردان آمريكا حكم استخوان در گلو مانده را پيدا كرده است؛ نه توان بلعيدنش را دارند، نه سياست مزورانه‌‌شان با رنگ و لعاب آزادي، دموكراسي و حقوق بشر، اجازه مي‌دهد كه به‌راحتي با آن‌ها برخورد كنند؛ اما به نظر مي‌رسد خوي پليد و مستبد ليبرال‌دموكراسي كه هيچ مانع و مخالفي را در برابر چپاول ثروت‌هاي ديگران برنمي‌تابد، رفته‌رفته تحمل‌اش را از دست مي‌دهد و حاضر مي‌شود براي ارضاي خصلت سرمايه‌اندوزي‌اش در برابر انظار جهاني، بر روي تمامي شعارهاي فريبكارانه‌اي كه براي سلطه بر ملت‌هاي ديگر سر مي‌داد، پا گذارد و آن‌ها را به هيچ انگارد. با اين‌‌كه به نظر مي‌رسد دولت آمريكا با اين سركوب‌ها و حتي سركوب‌هاي خشن‌تر از آن نمي‌تواند اين غائله را جمع كند، همين مقدار اعتراضات و رفتار خشن پليس آمريكا براي آگاه كردن مردم جهان از واقعيت‌هاي جامعه آمريكا و نيز رسوا شدنش كفايت مي‌كند. از حالا به بعد، آمريكا ديگر بهشت‌ برين فريب‌خوردگان بي‌هويت نخواهد بود!

روابط هسته‌اي ايران و كره‌شمالي؟!
  گروه ترجمه- پايگاه اينترنتي «راشاتودي» به برنامه هسته‌اي ايران و كره‌شمالي پرداخت و نوشت: كره‌شمالي و ايران كه محور شرارت خوانده شده‌اند، در راستاي ساخت تسليحات هسته‌اي گام برداشته‌اند. اين مسئله با انتشار گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي كه مي‌گويد ايران از سال 2003 در حال ساخت تسليحات هسته‌اي بوده، تشديد شده است. با وجود اين، گزارش 25 صفحه‌اي آژانس به ارتباطات احتمالي ايران و كره‌‌شمالي اشاره نمي‌كند. اين موضوع، سبب نشده كه جامعه بين‌الملل از بررسي احتمال كمك كره‌شمالي به برنامه ساخت تسليحات هسته‌اي در ايران عقب‌نشيني كند.
  در ادامه مقاله آمده است: با وجود فقدان شواهد و مدارك مستدل، سياستمداران و رسانه‌ها، همگي اتهاماتي را عليه اين دو كشور كه محور شرارت خوانده شده‌اند، مطرح كرده‌اند. هرچند برخي سياستمداران آمريكا تغيير كرده‌اند؛ اما راهبرد و لحن رهبران غربي ظاهراً همانند گذشته است. خبرگزاري‌هاي كره‌جنوبي به نقل از منابع مختلف ديپلماتيك (به‌شرط ناشناس ماندن) گزارش داده‌اند كه صدها مهندس و دانشمند كره‌شمالي در تأسيسات هسته‌اي ايران كار كرده‌اند. روزنامه ژاپني «سانكي شيمبون» كه موضعي ميانه‌روانه در برآوردهاي خود دارد، گزارش داد كه 10 دانشمند كره‌شمالي از نزديك با پژوهشگران ايراني در سه تأسيسات هسته‌اي پنهان، همكاري كرده‌اند. اين روزنامه چنين همكاري را به دليل نياز اقتصادي كره‌شمالي محتمل خواند كه اين كشور در ازاي ارائه همكاري هسته‌اي به منافع اقتصادي دست مي‌يابد.
  در پايان مقاله آمده است: روزنامه‌اي آلماني نيز اوايل امسال گزارش داده بود كه كره‌شمالي برنامه‌اي رايانه‌اي در اختيار ايران قرار داده است كه براي ساخت رآكتورها و توسعه تسليحات هسته‌اي حياتي به شمار مي‌رود. البته هيچ‌يك از اين گفته‌ها با شواهد و مدارك مستدل همراه نبوده است. در عين حال، «بروس‌بنت»، تحليل‌گر ارشد دفاعي در اتاق فكر «رند» كه به پژوهش و تحقيق براي ارتش آمريكا مشغول است، مي‌گويد: «جامعه بين‌الملل بايد روابط جاري ايران و كره‌شمالي را زير ذره‌بين قرار دهد.» «بروس بنت» مي‌گويد اشتباه است كه كره‌‌شمالي را قدرت هسته‌اي تمام‌عيار بدانيم؛ زيرا اين كشور با وجود آزمايش‌هاي سال‌هاي 2006 و 2009 يك بمب هسته‌اي كارآمد در اختيار ندارد.
اخبار و تحليل‌ها: اين نوع مطالب، بيشتر براي اين در رسانه‌ها درج مي‌شود كه در راستاي زنده و جذاب نگه‌داشتن فضاي رسانه‌اي عليه ايران از تكرار و يكنواختي كه ملال‌آور و مشمئزكننده است، جلوگيري شود. همان‌طور كه در متن آمده، براي هيچ‌يك از اين ادعاها، سندي ارائه نشده و نويسنده به نبود سند اعتراف كرده است.
 
     
كروبي‌ نمونه بارز جوانمردي و اخلاق انبيا!
 شبكه سلطنت‌طلب پارس در ادامه سلسله برنامه‌هايي كه به ترويج فرقه‌هاي منحرف و پرورش يافته دامان استعمار (همچون بهائيت و صوفي‌گري و...) مي‌پردازد، يك مصاحبه اختصاصي با «مصطفي آزمايش»، سخنگوي فرقه انحرافي «دراويش نعمت‌اللهي»، ترتيب داد.
وي در قسمتي از اين مصاحبه با حمايت قاطع از كروبي گفت: «الآن وظيفه مسلمانان اين است كه سكوت نكنند. بعضي اوقات بر يك عالم واجب مي‌شود كه علم خودش را انكار نكند و بر مبناي آن عمل بكند. مثل آقاي كروبي كه حرفش را زد و پاي حرفش هم ايستاد، ولي او را زندان و حصر خانگي كردند؛ اما روز به روز دارد محبوب‌تر مي‌شود(!)»
  وي در ادامه ضمن معرفي كروبي به عنوان الگوي اخلاقي، افزود: «آقاي كروبي كلمه حق را مي‌گويد و روي حرف حق هم پافشاري مي‌كند و از آن كوتاه نمي‌آيد. اين نمونه بارز جوانمردي و اخلاق انبيا است. اين معني «تخلقوا بأخلاق الله» است.»
  سخنگوي دراويش نعمت‌اللهي، در حالي كروبي را نمونه متخلق به اخلاق خداوند و انبيا بر مي‌شمارد كه  مردم ايران از فتنه‌گري‌هاي وي و همدستانش ‌بعد از انتخابات رياست‌جمهوري (كه پنجم شد(!) و از تعداد آراي باطله هم كمتر رأي آورد)، كاملاً آگاهند و همچنان بر اين مي‌انديشند كه چرا وي هيچ‌گاه درباره حمايت‌هاي صريح دولت آمريكا، رژيم صهيونيستي و همچنين منافقين و رقاصه‌ها و آوازخوانان لس‌آنجلس‌نشين از خود، اعلام برائت نكرده است!


ابراز نااميدي از وضعيت انتخاباتي
  جريان انحرافي كه مدتي ‌‌است با تشكيل شواري راهبردي به دنبال تسخير نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و رياست‌جمهوري يازدهم است، با فروپاشي چند شوراي راهبردي در استان‌ها در وضعيت قرمز قرار گرفته است. اين گزارش حاكي است، اوج وخامت انتخاباتي اين جريان به‌گونه‌اي است كه رهبر جريان انحرافي در جلسه‌اي در حلقه ياران خود به‌شدت از وضعيت انتخاباتي اين جريان اظهار نااميدي كرده است.
  وي با بيان اين‌كه ستادهاي اين جريان نتوانسته‌اند به موفقيتي در جلب و جذب افراد نائل شوند،گفته است: متأسفانه كلمه «جريان انحرافي» تا روستاها نيز نفوذ كرده و معادلات ما را با شكست مواجه ساخته است.
  وي همچنين با اشاره به ماجراي اوائل سال جاري گفت: نقطه آغاز شكست ما از همان ايام شروع شد. همه ما آن زمان با اين رفتار موافق بوديم و فكر مي‌كرديم اين مسئله، موجب موفقيت ما خواهد شد.


سخناني از سر خشم و ترس
  در يكي از اسناد ويكي‌ليكس به سخنان تند و توهين‌آميز «ملك عبدالله» در مورد ايران و شيعيان اشاره شده است كه البته اين سخنان، بيشتر ناشي از نااميدي وي از قدرت‌يابي ايران در منطقه است.
  اين سند12 /7/2006  در سفارت آمريكا در رياض تنظيم شده است.
پادشاه عربستان گفت: ايران به عراق چشم طمع دارد و مأمورانش با هدف اطمينان از ادامه اختلافات در اين كشور حضور دارند!
  وي در بخش ديگري از سخنانش، با عصبانيت در مورد نفوذ ايران در منطقه سخن گفت و افزود: ما شنيده‌ايم كه برخي معتقدند ايران كشوري مهم در جهان اسلام و جهان عرب است. اين حقيقت ندارد و اساساً امكان‌ناپذير است!
  ملك عبدالله در ادامه اظهار داشت: واقعيت اين است كه مقدس‌ترين مكان‌هاي اسلامي در عربستان است! پادشاه سعودي  در سخناني مضحك، عربستان را يك كشور متعادل و غير افراطي! خواند و افزود: اسلام حقيقي بر اساس تعادل و حفظ توازن است كه عربستان سعودي به عنوان يك حكومت اسلامي، از اين اصول دفاع مي‌كند!

   

اخبار كوتاه       
  * روزنامه ديلي‌تلگراف در خبري درباره بحران اقتصادي حاكم بر انگليس نوشت: «بانك مركزي انگليس كه اين روزها به‌دنبال پيش‌بيني اقتصادي است، پيش‌بيني كرد كه اقتصاد اين كشور سقوط خواهد كرد.» نخست‌وزير انگليس نيز با اشاره به تأثير شديد بحران منطقه يورو بر اقتصاد بريتانيا گفت: «اوضاع كشورش بسيار خطر ناك شده است و مشكلات مالي يورو به‌شدت به اقتصاد كشورش ضربه خواهد زد.»
 

* «شيمون پرز»، رئيس‌جمهور رژيم صهيونيستي و قاتل كودكان و زنان فلسطيني،  در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني «سي‌‌ان‌‌ان» در ژستي اخلاق‌مدارانه(!)گفت: «من گزينه تشديد فشار را بر گزينه عمليات نظامي ترجيح مي‌دهم. براي افزايش فشار بر ايران، جاي مبارزه اخلاقي با اين كشور را خيلي خالي مي‌بينم. ايران كشوري است كه از نظر اخلاقي فاسد و منحط(!) است و تنها كشوري است كه آشكارا براي نابودي كشوري ديگر (رژيم صهيونيستي) تلاش مي‌كند(!)


 * با دستور رئيس يكي از دانشگاه‌هاي غيردولتي كه آخرين روزهاي مسئوليت خود را سپري مي‌كند، اين دانشگاه و ساير واحدهاي آن در سراسر كشور، فعاليت انتخاباتي به نفع جريان «خاص» در فتنه ۸۸ را كليد زده‌اند. سرويس‌دهي و فعاليت آزادانه و تبليغاتي جريان خاص در دانشگاه  مذكور، برگزاري جلسات انتخاباتي و... از جمله مجوزهايي است كه  پدرخوانده اين دانشگاه در اين زمينه صادر كرده است.


 * در آگهي‌اي كه در يكي از روزنامه‌هاي پرتيراژ كشور به چاپ رسيد، اعلام شد كه روز سه‌شنبه 24 آبان مراسم «تقديم بيعت اتباع كشور عربستان سعودي مقيم استان خراسان» با جناب شاهزاده امير«نايف بن عبدالعزيز آل‌سعود» وليعهد و نايب‌رئيس مجلس وزرا و وزير كشور برگزار خواهد شد! در اين آگهي از اتباع عربستان خواسته شده بود براي بيعت با اين مسئول چندشغله، در ساختمان سركنسولگري مشهد حضور يابند!


 * «توني كارون»، تحليل‌گر آمريكايي، در تحليلي در روزنامه «دي نشنال» نقش آيت‌الله سيستاني در وادار ساختن آمريكا براي خروج را پررنگ توصيف كرد و گفت: «او مردي است كه خواستار آينده‌اي دموكراتيك براي مردم كشورش بدون حضور آمريكايي‏هاست.» وي افزود: «آيت‌الله سيستاني بارها با ملاقات با«برمر» مخالفت كرد و در فتواهايي، مخالفت خود را با همه طرح‌هاي حاكم آمريكايي عراق نشان داد و بر اين اساس و با توجه به حمايت‌هاي مردمي از اين مرجع، پل برمر مجبور به عقب‌نشيني شد و مقدمات خروج نيروهاي آمريكايي فراهم شد.»
          


دسته ها :
چهارشنبه 25 8 1390 12:37
X