دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88455
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

 

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي):
دنياي اسلام روزِ عزت خود را ان‌شاءالله بار ديگر خواهد ديد.(21/11/90)


مقاومت، حرف اصلي در قضيه فلسطين
   امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي) در ديدار روز گذشته اسماعيل هنيه، نخست‌وزير قانوني دولت فلسطين، با معظم‌له درباره قضيه فلسطين بر چهار نكته تأكيد داشتند:
   1- پشتيباني ملت‌ها به‌ويژه مسلمانان از مقاومت اسلامي فلسطين، عمق راهبردي گروه‌هاي مقاومت است؛ تبليغات شش دهه گذشته رسانه‌هاي صهيونيستي و استكباري و موضع ذليلانه و دريوزانه سران بيشتر كشورهاي عربي در برابر رفتار ظالمانه و مغرورانه صهيونيست‌ها و نيز خواري و خفت‌شان در مواجهه با اين جنايتكاران نتوانست كوچك‌ترين تأثيري بر كينه مقدس مسلمانان عليه صهيونيست‌ها و دفاع از فلسطيني‌ها داشته باشد. حمايت از مقاومت اسلامي فلسطين، امروز نماد وحدت و همگرايي جهان اسلام است و اين، مقاومت امت اسلام را پشت سرش دارد.
2- بايد مراقب نفوذ عناصر سازش‌كار به كالبد مقاومت بود؛ زيرا بروز بيماري، تدريجي است و مبارزه    با ظالم و مقاومت در برابر آن، كاري بس سخت و طاقت‌فرساست، خصوصاً اگر مستمر و طولاني باشد؛ از اين‌رو امكان خستگي، بريدگي و تجديدنظر در آرمان‌ها و رفتار وجود دارد. نفوذ عناصري كه به اين آفات آلوده شده‌اند به پيكر مقاومت، خطرناك و مفسده‌انگيز است كه بايد به‌شدت مراقب بود.
   3- مقاومت و ايستادگي، زمينه‌ساز جذب دل‌هاي مردم و ذخيره بزرگي است كه بايد آن را حفظ كرد؛ در هميشه تاريخ، ظالمان اندك بوده‌اند و مظلومان بسيار و هرگاه عده‌اي در برابر ظالمان مي‌ايستادند، ديگراني كه جرئت مقابله نداشتند، در دل با مقابله‌كنندگان با ظلم بودند و آن‌ها را تمجيد مي‌كردند. در حال حاضر، ملت مقاوم فلسطين به سبب همين مقاومت طولاني در برابر غاصبان و جلادان، حاميان جهاني از بين ملت‌ها دارند كه قطعاً در آينده بيش از گذشته از مواضع و رفتار آن‌ها سود خواهند برد و اين ذخيره ارزشمند، به‌زودي به كارشان خواهد آمد.
   4- ايران در قضيه فلسطين، ثابت و صادق است و همواره در كنار مردم فلسطين و مقاومت خواهد بود، ملت ظلم‌ستيز ايران حتي پيش از انقلاب هم حامي ملت فلسطين بود و بعد از انقلاب كه موانع حمايت برداشته شد، جهانيان مشاهده كردند كه ايرانيان، اصلي‌ترين حاميان فلسطين هستند و لحظه‌اي هم از اين حمايت غفلت نورزيده‌اند و اين‌همه به سبب مقاوم بودن فلسطين است.
ايران به‌دنبال حمله به اهداف نرم در آمريكا؟!
   گروه ترجمه – پايگاه اينترنتي «وال‌استريت‌ژورنال» 13 فوريه 2012 (24 بهمن) به ادعاي مربوط به تلاش ايران براي حمله به اهداف نرم در آمريكا پرداخت و نوشت: دولت ايران به‌طور شفاف اعلام كرده است نه‌تنها با اسرائيل و صهيونيسم بلكه با جوامع يهودي سراسر جهان در جنگ است. به‌طوري‌كه يك پايگاه خبري در ايران ماه گذشته تهديد كرد كه ايران در نظر دارد جنگ را فراتر از مرزهاي ايران و فراتر از مرزهاي منطقه بكشاند. هفته گذشته در سرخط يك خبرگزاري در ايران آمده بود: مردم اسرائيل بايد نابود شوند. مطابق گزارش‌هاي خبري، اين تهديدات و موارد مشابه آن، مقامات اسرائيلي و آمريكايي را به اين درك و باور هدايت كرده كه ايران آماده حملات عليه سفارت‌خانه‌ها و كنسول‌گري‌هاي اسرائيل در سراسر جهان و نيز عليه عبادتگاه‌ها، مدارس، مراكز يهودي، رستوران‌ها و ساير اهداف نرم مي‌شود.
   در ادامه مقاله آمده است: دولت آمريكا بايد هر گونه حمله ايران عليه اهداف نرم اسرائيل يا يهوديان در خاك آمريكا را حمله نظامي عليه آمريكا تلقي كند و حمله تلافي‌جويانه‌اي را مدنظر قرار دهد. حمله به يك كنيسه در آمريكا تفاوتي با حمله به مركز تجارت جهاني يا يك فرودگاه در آمريكا ندارد. ما به درستي حملات 11 سپتامبر را اقدامات جنگي القاعده تحت نظارت دولت طالبان تلقي كرديم و پاسخ نظامي به آن داديم.
   در پايان مقاله آمده است: اقدامات تلافي‌جويانه آمريكا بايد با حمله نظامي به تأسيسات هسته‌اي ايران همراه باشد. چنين اقدامي كه پيش‌دستانه نيز به‌شمار مي‌رود، مطابق اصول حقوق بين‌الملل، اقدامي واكنشي نيز تلقي مي‌شود؛ زيرا پاسخي به اقدام نظامي ايران در خاك آمريكاست. در واقع، اقدامات تلافي‌جويانه نياز به تصويب و تأييد شوراي امنيت سازمان ملل ندارد؛ زيرا ماده 51 منشور سازمان ملل به‌طور صريح حق عرضه اين سازمان براي واكنش به حمله‌اي نظامي را محفوظ مي‌داند. در عين‌حال، در صورتي‌كه ايران به‌دنبال حمله با هداف نرم در آمريكا نيز نباشد، گزينه نظامي عليه اين كشور را نبايد از نظر دور داشت؛ زيرا در صورت عدم كارآمدي تحريم‌هاي اقتصادي و به بن‌بست رسيدن راه‌حل‌هاي ديپلماتيك ضروري است ارتش آمريكا تأسيسات هسته‌اي ايران را هدف قرار دهد.
   اخبار و تحليل‌ها: اين پايگاه اينترنتي صهيونيستي با توسل به يك دروغ ايران را متهم به اقدامات تروريستي در آينده مي‌كند تا با تنفرآفريني عليه ايران براي تبليغات بعدي‌اش عليه هوادار جمع كند. اين اقدام موذيانه بيشتر ناشي از ان است كه استكبار و صهيونيسم از طريق اعمال تحريم‌هاي جديد كه به آن اميد زيادي داشتند، به خواسته‌هايشان نرسيدند و در پس بسترسازي براي آغاز دور جديد تهديدات نظامي هستند.

      
آغاز حركت انتخاباتي جريان انحرافي با برگزاري همايش
  جريان انحرافي فعاليت‌هاي انتخاباتي- تبليغاتي خود را در قالب سوءاستفاده از برخي سازمان‌ها افزايش داده است. جريان انحرافي كه سرمايه‌گذاري برخي وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌هاي داراي شبكه استاني را در دستور كار دارد، تشكيلات يك سازمان را كه شبكه وسيع دارد هدف فعاليت‌هاي خود قرار داده است.
   در همين راستا جريان انحرافي كه پيش از اين با طرح «پ ...» تلاش كرده بود يك بدنه اجتماعي از جوانان در مقابل سازمان بسيج براي خود ايجادكند، اين بار با برگزاري جلسه انتخاباتي با عنوان «درخشش ...» و صرف هزينه‌هاي سنگين، تلاش كرد نيروهاي خود را براي انتخابات مجلس نهم آماده سازد.
   اين جلسه انتخاباتي كه در سالن (الف) تهران برگزار شد، حواشي قابل تأملي داشت: سخنران اين مراسم، عنصر ثابت ستاد انتخاباتي جريان انحرافي بود؛ در بنر‌هاي طراحي شده براي اين مراسم به‌طور افراطي از ستاره شش گوشه و نماد‌هايي نزديك به نماد‌هاي فراماسونري و غربي استفاده شده بود؛ سخنرانان اين مراسم دائماً از عباراتي نظير: منجي نهايي جهان، بسترسازي ظهور، امام زمان(عج)، فلسفه ظهور و... استفاده مي‌كردند؛ اختلاط دختر و پسر‌هاي شركت‌كننده در اين مراسم بسيار به چشم مي‌خورد؛ و سخنرانان اين جمله را زياد به كار بردند: «ملاك ياري رساندن صرفاً انسان بودن است نه دين و مذهب!»
سايت شبكه گزارشگر را رسوا كرد
  شبكه صداي آمريكا (VOA) در برنامه «ساعت خبر» خود حضور ميليوني و غرورآفرين مردم تهران در راهپيمايي 22 بهمن را تنها 30 هزار نفر و در شهرهاي ديگر ده‌ها هزار نفر تخمين زد!
   «آرش سيگارچي» تهيه‌كننده اين گزارش جعلي و غيرواقعي بدون نام بردن از منابع خبري خود، مدعي شد: «رسانه‌هاي بين‌المللي جمعيت راهپيمايي امروز در تهران را 30 هزار نفر تخمين زدند! و ده‌ها هزار نفر در شهرهاي مختلف ايران راهپيمايي مشابهي را انجام دادند.»
   البته حواس‌پرتي تهيه كننده اين گزارش جعلي باعث شد تا وي دم خروس را در وب‌سايت اين شبكه نبيند. گفتني است سايت صداي آمريكا در گزارشي، حضور مردم در مراسم راهپيمايي22 بهمن را ميليوني توصيف كرد و نوشت: «به گزارش خبرگزاري‌ها، ميليون‌ها ايراني روز شنبه براي گراميداشت سي‌وسومين سالگرد انقلاب اسلامي در شهرهاي سراسر كشور جمع شدند. آنان در تظاهرات 22 بهمن، شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» سردادند.»
   گفتني است اين شبكه در سابقه سانسور خبري خود در مورد خاص 22 بهمن، كارنامه درخشاني دارد! چند سال پيش «احمدرضا بهارلو» نيز در اين شبكه در واكنش به راهپيمايي 22 بهمن در يكي از سال‌ها، جمعيت حاضر را درخت خواند! و سال قبل «نوري‌زاده» مهمان ثابت اين شبكه نيز با توهين به مردم، حضور آن‌ها را طمع ايشان براي گرفتن سكه قلمداد كرد!
حمايت وقيحانه از منافقين!
  در حالي كه بسياري از كشورهاي جهان ترور دانشمندان هسته‌اي كشورمان را محكوم كرده‌اند، يك روزنامه آمريكايي نوشت: «مجاهدين خلق» (منافقين) به علت ترور دانشمندان ايراني، شايسته دريافت جايزه صلح نوبلند. روزنامه نيويورك‌پست در سرمقاله اخير خود با اشاره به اعطاي جايزه صلح نوبل به باراك اوباما نوشت: «اگر گروه مجاهدين خلق نقشي مهم در منحرف كردن برنامه ايران براي ساخت بمب ايفا مي‌كند، اين گروه بسيار بيشتر از يك رئيس‌جمهور خاص آمريكا شايسته دريافت جايزه صلح نوبل است.»
   اين مطلب در حالي در اين روزنامه منتشر شده است كه در گزارشي كه به‌تازگي از شبكه NBC پخش شد، «دو مقام ارشد آمريكايي» تأييد كردند تروريست‌هاي عضو گروهك منافقين براي ترور دانشمندان ايراني از سوي سرويس مخفي اسرائيل مورد «پشتيباني مالي، آموزش و پشتيباني تسليحاتي» قرار گرفته‌اند. بعضي از نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا نيز در ماه نوامبر ۲۰۱۱ آشكارا انجام عمليات مخفي، از ترور دانشمندان هسته‌اي ايران گرفته تا حمله نظامي و همچنين عمليات خرابكارانه عليه برنامه هسته‌اي ايران را خواستار شدند.
   اين روزنامه در پايان بدون اشاره به تظاهرات اخير مردم آمريكا در مخالفت با ترور و تهديد جمهوري اسلامي ايران آورده است: «مايليم بگوييم كه مهندسان (ايراني) بايد كشته مي‌شدند.»

اخبار كوتاه
   *  تاگس آنسايگر نوشت: با تصويب قانوني جديد در آمريكا، محدوديت حضور زنان نظامي در جبهه‌هاي جنگ رفع شد، تا پيش از اين، حضور اين زنان در ميدان‌هاي نبرد قانوناً ممنوع بود. در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نظامي زن و 2/1 ميليون نظامي مرد در ارتش آمريكا خدمت مي‌كنند.
   *  جريان انحرافي كه بر پايه آمارهاي منتشر شده در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه كانديدا دارد، براي هموار كردن مسير ورود نامزدهايش به انتخابات دست به تقسيم‌بندي جالبي زده است و در اين راستا، كشور را به چهار بخش اصلي تقسيم و براي هر قسمت مسئولاني را مشخص كرده‌ است. طبق آخرين اخبار اين جريان تصميم دارد براي پيروزي در انتخابات مجلس نهم بيش از ۹۰۰ ميليارد تومان هزينه كند.
   *  برخي سايت‌ها با طرح اين سؤال كه آيا بين عدم امضاي حكم دكتر دانشجو براي رياست دانشگاه آزاد از سوي هاشمي رفسنجاني و مأموريت پسرش، مهدي هاشمي رفسنجاني در انگليس، رابطه‌اي است يا خير؟ به‌طور ضمني و با كنايه به آن چنين پاسخ داده‌اند كه با روي كار آمدن دانشجو، ماموريت مهدي هاشمي به پايان خواهد رسيد!
   *  در پي توهين يك نويسنده كويتي به ساحت امام زمان(عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف)، شيعيان اين كشور با تجمع اعتراض‌آميز، محاكمه اين نويسنده موهن را خواستار شدند. بنا بر اين گزارش، صدها نفر در ميدان «الاراده» شهر كويت «پايتخت اين كشور» با شعارهاي «لبيك يا مهدي(عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف)» به سخنان «محمد المليفي» اعتراض كرده و اقدامات وي و وهابيون را توهين به شيعيان و شكسته‌شدن وحدت سني و شيعه در اين كشور عنوان كردند


دسته ها :
دوشنبه 24 11 1390 13:17
X