دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88454
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

 

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي):
اين عقب‌نشيني‌هاي پي‌درپي آمريكا و دستگاه‌هاي استكباري، اين ضعف روزافزون رژيم صهيونيستي، اين‌ها براي ما مسلمان‌ها فرصت است.(21/11/90)


عمق ناپيداي ايمان ملت؟!
   دوربين‌ها، چشم‌ها، ماهواره‌ها و گوش‌ها آنچه را كه ديدند و شنيدند، باور كنند يا نكنند، حقيقت محض بود. بي‌نظير بودن حضور ملتي با آن شور و نشاط پس از گذشت 33 سال از انقلابشان باورنكردني است؛ اما بايد باور كرد و از آن گريزي نيست؛ چراكه روز گذشته در سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، مردم در سرتاسر ايران براي پاسداشت و گراميداشت آن با شور و اشتياق وصف‌ناپذير به صحنه آمدند و با سر دادن شعار در حمايت از انقلاب و مخالفت و رويارويي با دشمنان انقلاب، حضور حماسي‌شان را اثبات كردند. با اينكه طي سال‌هاي گذشته دشمن رفتار ملت ايران را بررسي و مطالعه كرده و به گمان خويش آن را شناخته، نتوانست پيش‌بيني درستي از نحوه حضور مردم در مراسم ديروز داشته باشد. دشمن تصور مي‌كرد اقدامات خصمانه‌اش در چند ماه گذشته از قبيل: تشديد تهديدها و تحريم‌ها و ترور دانشمندان هسته‌اي و افزايش فعاليت‌هاي رسانه‌اي عليه ايران و زدن اتهامات واهي و... مردم را منفعل و انگيزه آن‌ها را براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن كاهش مي‌دهد؛ از اين‌رو بود كه باور اين حضور حماسي برايش بسيار سخت بود. دشمن برخلاف تصورش، آتش حمايت از انقلاب و نظام را شعله‌ورتر و موتور حركت را پرشتاب‌تر ديد و متوجه شد كه 22 بهمن ايستگاه آخرين نيست كه ايستگاه تجديد بيعت و گرفتن نيروي بيشتر براي پيش بردن انقلاب است. دشمن روز گذشته بهت‌زده ديد كه سمند تيزپاي انقلاب، آنچنان دور گرفته كه به جاي گام برداشتن بر روي زمين، ميل پرواز دارد. مردم ايران در آيين جشن و بزرگداشت سي‌وسومين سالگرد انقلاب، يك كارگاه بزرگ سياسي زنده هم برگزار كردند و به كشورهايي كه در پرتو بيداري اسلامي به آزادي رسيدند، اين درس را دارند كه چگونه بايد جانانه از انقلاب‌شان حمايت و مراقبت كنند تا در دام توطئه‌ها و دسيسه‌هاي اجانب گرفتار و نابود نشود. روز گذشته دوست و دشمن آنچه را كه توانستند ببينند، يك حضور حماسي و باشكوه بود و اما آنچه را كه نديدند و در حسرت و حيرتش ماندند، عمق ناپيداي ايمان ملت ايران بود.

روش جديد ايران براي دور زدن تحريم‌ها
   گروه ترجمه -
خبرگزاري رويترز روز يكشنبه 12فوريه (23 بهمن) در گزارشي به نحوه غلات خريدن ايران از ساير كشورها و دور زدن تحريم‌ها پرداخت و نوشت: تجار معتقدند كه دولت ايران از شركت‌هاي مستقر در سوئيس كه قادر به تأمين مالي خود در آسيا هستند، استفاده مي‌كند و براي تأمين مالي قرارداد واردات 200 هزار تن غلات از قراردادهاي مبتني بر «ين» استفاده كرده است.
   يك تاجر اروپايي در اين‌باره گفت: ايراني‌ها حدود 200 هزار تن غلات را از شركت‌هاي تجاري چند مليتي خريده‌اند.
    در ادامه گزارش آمده است: «راهول خولار» معاون وزير تجارت هند، روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: يك خريدار ايراني خصوصي به واردات مقادير زيادي غلات از هند تمايل دارد.
يكي از تجار هم گفت: پيشنهاد انجام معاملات غلات در ازاي پرداخت شمش طلا و معاملات پاياپاي با نفت مطرح شده است.
    بازرگانان گفتند: خريداران ايراني در گذشته از طريق كشورهاي ثالث به‌ويژه امارات، معادلات را به انجام رسانده‌اند؛ اما اين گزينه پس از اقدام امارات در اين زمينه متوقف شد.
    رئيس شوراي غلات كانادا نيز روز پنج‌شنبه از اظهارنظر درباره گزارش‌ها مبني بر قصد كانادا براي فروش غلات به ايران خودداري كرد؛ اما افزود: «ما زماني كه ايران نياز داشته باشد، به اين كشور غلات مي‌فروشيم.»
    «يان وايت»، مدير اجرايي اين شورا به رويترز گفت: ما اغلب به ايران غلات فروخته‌ايم و در حال حاضر من نمي‌توانم در اين باره اظهارنظر كنم كه آيا فروش بيشتري انجام خواهد شد يا خير.
وايت در پاسخ به مقاله‌اي در يك خبرنامه صنعتي آمريكايي، اين اظهارات را مطرح كرد. اين خبرنامه گزارش داده بود كه شوراي غلات كانادا در حال مذاكره با دولت كانادا براي فروش احتمالي به ايران است.
    در پايان گزارش آمده است: تجار اروپايي نيز روز پنج‌شنبه خبر دادند كه خريداران ايراني ظرف دو روز گذشته 200 هزار تن غلات برزيلي و 200 هزار تن غلات آلماني را خريداري كرده‌اند و اين نشان مي‌دهد واردات اين كشور همچنان ادامه دارد.
    راهول، معاون وزير تجارت هند نيز ابراز داشت مشكل پرداخت بهاي برنج صادراتي هند به ايران، زماني كه سازوكارهاي پرداخت تجاري مشخص شود، حل خواهد شد.
    در اين ميان، شركت HPCL هند اعلام كرده است كه به واردات سه ميليون تن نفت خام از ايران در سال‌هاي 2013ـ 2012 ادامه خواهد داد.

     
جنگ قدرت در خاندان آل‌ثاني

  پايگاه «النخيل» در مطلبي با عنوان «وليعهد و خاندان آل‌ثاني در انديشه براندازي حمد بن‌جاسم» آورده است: منابع نزديك به خاندان آل‌ثاني حاكم در قطر از درگيري ميان حمدين، يعني امير و نخست‌وزير خبر داده‌اند. اين پايگاه بيان كرد: منابع فوق از افزايش نزاع قدرت ميان دو طرف هنگامي كه حمد بن‌جاسم براي مشاركت در جلسه شوراي امنيت درباره سوريه در نيويورك به‌سر مي‌برد، گزارش داده‌اند.
    پايگاه مذكور مي‌افزايد: در مدتي كه نخست‌وزير قطر در آمريكا بود، «تميم بن‌حمد» وليعهد قطر، به‌گونه‌اي فعاليت كرد كه گويا نخست‌وزير قطر است.
    اين پايگاه نوشت: وليعهد قطر به همراه «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس، از اردن ديدار كرد و حتي پس از بازگشت «بن‌جاسم» از نيويورك، «تميم بن‌حمد» نقش برجسته‌اي در ديدارهاي ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان با «خالد مشعل» ايفا كرد.
    پايگاه فوق به نقل از منابع نزديك به خاندان آل‌ثاني اعلام كرد: امير و خانواده‌اش تحركات نخست‌وزير را مشكوك مي‌دانند به‌ويژه كه گزارش‌هايي درباره هماهنگي حمد بن‌جاسم با سعودي‌ها به دست امير قطر رسيده است.
   اين پايگاه مي‌افزايد: حاكم قطر نگران تحركات نخست‌وزير و همسويي وي با مقامات امنيتي و ديگر اعضاي خاندان سلطنتي براي براندازي وي و فرزندش است و به همين دليل، از وليعهد خواسته كه فعال‌تر عمل كند.
وتو كام ملك عبدالله را تلخ كرد!
  شبكه تلويزيوني العربيه تصاويري از كاخ عبدالله بن‌عبدالعزيز، پادشاه عربستان در رياض پخش كرد كه در آن نوري‌زاده با شور و اشتياق به سخنان شاه سعودي گوش مي‌دهد و پس از پايان سخنان عبدالله به‌شدت براي او دست مي‌زند.
   عبدالله بن‌عبدالعزيز در سخناني در كاخ خود در جمع ميهمانان داخلي و خارجي شركت‌كننده در بيست‌وهفتمين دوره جشنواره موسوم به الجنادريه با ابراز نارضايتي از وتوي قطعنامه ضدسوري رژيم‌هاي عربي به‌ويژه عربستان و حاميان غربي آن‌ها در شوراي امنيت، گفت: برادران! ما در روزهاي ترسناك... ترسناك به‌سر مي‌بريم، متأسفانه اتفاقي كه در سازمان ملل رخ داد (وتوي قطعنامه ضدسوري) به اعتقاد من، هرگز اقدام پسنديده‌اي نبود. حادثه‌اي كه رخ داد، بشارت‌دهنده به خير نبود؛ زيرا اعتماد تمام جهانيان به سازمان ملل متحد بدون شك متزلزل شده است. شاه عربستان در حالي وجدانش از تصويب نشدن قطعنامه ضدسوري جريان سازش به درد آمده است كه هرگز در قبال وتوي ده‌ها قطعنامه ضدصهيونيستي در سازمان ملل متحد و شوراي امنيت از سوي آمريكا و ديگر كشورهاي غربي لب به سخن نگشوده بود.
استثمار زندانيان فتنه!
  به‌تازگي و در پي انتشار نامه‌اي از طرف 39 تن از زندانيان سياسي براي تحريم انتخابات اسفند ماه، ابعاد تازه‌اي از چگونگي انتشار اين نامه‌هاي جعلي فاش شده است؛ از جمله اينكه يك عضو فراري حزب منحله مشاركت، بدون اطلاع زندانيان، اين نامه‌ها را با اهداف مشخص نوشته و در اختيار رسانه‌ها قرار داده است.
   اين نامه‌ها بدون اطلاع زندانيان و خانواده‌هاي آنان از متن نامه نوشته شده و با فشار برخي افراد متصل به شوراي داخلي فتنه به آن‌ها، براي عدم تكذيب از سوي خانواده زندانيان همراه بوده است.
    گفتني است در پي انتشار اولين نامه‌ها از قول خانواده زندانيان سياسي در رسانه‌هاي متصل به فتنه، همسر يكي از متهمان اصلي فتنه 88 كه تا پيش از اين، وظيفه سازماندهي خانواده زندانيان فتنه را از سوي شوراي راهبردي فتنه بر عهده داشته است، با حضور در منزل خانواد‌هاي زندانيان، ضمن تهديد اين افراد، آنان را از تكذيب نامه‌هاي مذكور و اعتراض نسبت به اين حركات منع كرده است.
    به نظر مي‌رسد با توجه به نزديكي سالگرد فتنه 25 بهمن و انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي، اقداماتي از اين دست با هدايت و رهبري اتاق فكر فتنه در غرب و لاپوشاني عناصر داخلي آنان رو به فزوني برود.

     اخبار كوتاه    

   *  پس از آنكه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس با ۸۰۰ كانديدا حضور پيدا كردند، محمد خاتمي در چرخشي جالب، از بازبودن فضاي انتخاباتي ابراز خوشحالي كرده و گفته است كه برخي مواضع آنان طي ماه‌هاي گذشته بسيار تند بوده است! وي همچنين گفته است: برخي افراطي‌ها تلاش دارند فضاي اصلاحات را با نامه‌نگاري و مقابله با نظام به نفع جنبش سبز مديريت كنند كه من با آن مخالفم و معتقدم فقط اين‌ها براي ما هزينه درست مي‌كنند.
   *  «اسماعيل هنيه»، نخست‌وزير منتخب مردم فلسطين كه در روز‌هاي اخير به تهران آمده و به‌عنوان ميهمان ويژه، يكي از سخنرانان مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن امسال بود، بعد از سخنراني خود در جمع ميليوني مردم تهران با سوار شدن بر بالگرد از مسير‌هاي راهپيمايي و خيابان‌هاي منتهي به ميدان آزادي بازديد هوايي كرد.
   *  معاون استاندار يك استان غربي كشور، از توبيخ دو نفر از مديران ادارات يكي از شهرستان‌هاي تابعه به دليل همراهي با نامزدهاي انتخاباتي مجلس نهم خبر داد. پيش از اين نيز مجريان انتخابات در راستاي اجراي قانون، چهار مدير ديگر را به علت همراهي با نامزدهاي مجلس توبيخ كرده و يك فرماندار پرحاشيه را بركنار كرده بودند.
   *  كنگره آمريكا استقرار 30 هزار پهپاد جاسوسي در فضاي اين كشور تا سال 2020 را به تصويب رساند! تصويب لايحه استقرار اين تعداد گسترده هواپيماي بدون سرنشين (پهپاد) جاسوسي در آسمان آمريكا از سوي كنگره اين كشور، باعث بروز نگراني‌هاي جدي درباره نقض حريم خصوصي مردم شده است.
   *  از صبح روز 21 بهمن‌ماه تلفن‌هاي ناشناسي از خارج كشور به برخي ساكنان تهران زده شد كه در اين تماس‌ها پيام ضبط شده‌اي پخش شد كه به مردم التماس مي‌كرد كه در روز 25 بهمن ماه در ميدان آزادي تجمع كنند. جالب اينكه ساعت اعلام شده براي حضور در ميدان آزادي، همزمان است با شلوغ‌ترين ساعات موجود در اين ميدان، كه يكي از ميدان‌هاي اصلي تهران است!         


دسته ها :
يکشنبه 23 11 1390 13:5
X