دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88452
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

 

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي):
انتخابات مظهر حضور مردم است؛ مظهر دخالت مردم در سرنوشت خود است.(19/10/90)

مدعيان آزادي، آزادي پرس‌تي‌وي را سلب كردند؟!
   انگليس در زمره كشورهايي است كه خود را سردمدار شعار آزادي‌خواهي در جهان معرفي كرده و همواره نيز تلاش مي‌كند تا از اين طريق، براي خود وجاهتي كسب كند. پس از اختراع راديو و دستگاه چاپ، انگليس جزو اولين كشورهايي بود كه از اين دستاوردها در راستاي سياست خارجي‌اش كه سلطه بر ديگر كشورها بود، استفاده كرد. انگليسي‌ها با كمك دستگاه‌هاي تبليغاتي‌شان خود را از آزادترين كشورهاي جهان معرفي كرده‌اند و مدعي هستند همه كساني هم كه به اين كشور مي‌روند، كاملاً آزادند و اين آزادي براي رسانه‌ها بيشتر تبليغ شده است.
   روز گذشته، سازمان نظارت بر رسانه‌هاي انگليس (آفكام) ، جواز پخش برنامه‌هاي شبكه خبري «پرس‌تي‌وي» را لغو كرد. نمايشنامه‌اي كه آفكام براي اقدام ضدرسانه‌اي‌اش نوشت، اين بود كه پرس‌تي‌وي قوانين آفكام را نقض كرده و به پرداخت 100 هزار پوند جريمه شده و چون توانايي پرداخت جريمه را ندارد، مجوزش لغو شده است. اين در حالي است كه علت اصلي لغو مجوز پرس‌تي‌وي به‌نوع فعاليت آن باز مي‌گردد. پرس‌تي‌وي درباره مسائلي افشاگري مي‌كرد كه حكومت انگليس مايل نبود مردمش به آن‌ها توجه كنند و درباره آن‌ها اطلاع داشته باشند؛ مانند: افشاگري درباره فساد گسترده خاندان سلطنتي و هزينه سنگين ازدواج فرزند ملكه در زماني كه مردم انگليس در فشار سياست‌هاي انقباض اقتصادي قرار دارند، افشاگري درباره حوادث 6 آگوست كه پليس انگليس برخورد بسيار خشني با اعتراض‌كنندگان در شهرهاي مختلف داشتند و اين برخورد پس از سركوب اعتراض‌ها همچنان ادامه داشت و دارد، افشاگري درباره حضور اشغال‌گرانه و بي‌حاصل نظاميان انگليس در افغانستان، افشاگري درباره علت تجمع دانشجويان ايران در برابر سفارت انگليس در تهران و ورود افرادي به داخل سفارت، افشاگري درباره جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني‌ها و... . دولتمردان انگليس در عرصه رسانه خطوط قرمزي را تعيين كرده‌اند كه محدودكننده آزادي رسانه‌اي است و براي ايران كاملاً واضح است كه لغو مجوز پرس‌تي‌وي مانند لغو مجوز پخش شبكه العالم از ماهواره آتلانتيك يك توطئه آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي است كه بي‌ارزش بودن شعار آزادي در نزد آن‌ها را نشان مي‌دهد.

نامه اوباما به ايران و پيامدهاي بسته شدن تنگه هرمز
  گروه ترجمه - پايگاه اينترنتي آسياتايمز 20 ژانويه 2012 (30 دي) در مقاله‌اي به محتواي نامه باراك اوباما به ايران پرداخت و نوشت: باراك اوباما، رئيس‌جمهور آمريكا، نامه‌اي به رهبر ايران فرستاده و ظاهراً به ايران هشدار داده است كه آمريكا هر اقدامي از سوي ايران براي بستن تنگه هرمز را خط قرمز خود مي‌داند كه ايران نبايد از آن عبور كند كه در غير اين صورت، با پيامدهاي جدي روبه‌رو خواهد شد. اين نامه نشان مي‌دهد كه آمريكا و ايران وارد مرحله تازه‌اي شده‌اند كه مي‌تواند در سال 2012 تنش‌هايي جدي به همراه داشته باشد.
  در ادامه مقاله آمده است: اما به هر حال، در صورتي كه ايران به اين نامه پاسخ دهد، نوع پاسخ ايران مي‌تواند براي سنجش ذهنيت سياسي حكومت اين كشور به‌ كار رود. مهم‌تر از همه اينكه پاسخ اين نامه مي‌تواند مرزهاي مهم انديشه امنيت ملي را در ايران و شاخصه‌هاي سياست ايران در قبال آمريكا را مشخص كند. در عين‌حال، محمد خزايي، سفير ايران در سازمان ملل، گفته است: «ايران خود را دژ ثبات مي‌داند و نيز مصمم است به هر تهديدي پاسخ دهد. همچنين ايران و آمريكا در به قدرت رسيدن حامد كرزاي، رئيس‌جمهور افغانستان، نقش ايفا كرده‌اند و منافع مشتركي در منطقه دارند و بايد راه‌هاي تازه‌اي براي همكاري با يكديگر بيابند.» لحن محمد خزايي به‌گونه‌اي محكم و در عين حال نشان‌دهنده اين است كه ايران به‌دنبال آغاز جنگ در خليج‌فارس نيست و نيز آمريكا و اسرائيل را به دليل تهديدات مداوم و دخيل بودن در اقدامات بي‌ثبات‌ساز مانند حملات سايبري، ترور دانشمندان و غيره متهم مي‌كند. در ايران رضايت اندكي وجود دارد كه پس از خبر ترور دانشمند هسته‌اي اين كشور، مانور مشترك آمريكا و اسرائيل به تعويق افتاده است.
   در پايان مقاله آمده است: انتظار مي‌رود مطابق گفته آلن ژوپه، وزير خارجه فرانسه، وزراي خارجه اتحاديه اروپا در نشست روز دوشنبه در مورد تحريم نفتي، توافق و دارايي‌هاي بانك مركزي ايران را توقيف كنند. به‌طور كلي، نوع خواسته‌هاي دولت اوباما از ايران به‌گونه‌اي است كه مطابق آن ايران بايد منافع امپرياليستي آمريكا را كه با پوشش حاكميت قانون و هنجارهاي بين‌المللي ارائه مي‌‌شود، تأمين كند. پرسش اين است كه آيا آمريكا آماده مقابله با ضربات ايران است؟ يك بررسي نشان مي‌دهد كه حدود 16 ناو آمريكايي در درگيري اين كشور با ايران غرق خواهد شد و در عين حال بهاي نفوذ به‌طور نجومي بالا مي‌رود. آمريكا و متحدانش نبايد ترديد كنند كه ايران در صورت درگيري با آمريكا در خليج‌فارس، به سوي ساخت سلاح هسته‌اي پيش خواهد رفت. جنگ آمريكا با ايران در تمام جبهه‌هاي نظامي، اقتصادي، ژئوپوليتيك و ساير، فاجعه‌اي عظيم در پي خواهد داشت و نتيجه آن باخت براي دو طرف خواهد بود.  
   اخبار و تحليل‌ها: مسلم است رفتار ايران به اقتضاي اقدامات دشمنان است و هر اقدامي كه از مرز تهديد گذشته و تعدي به حريم منافع ايران تلقي شود، با برخورد قاطع مواجه خواهد شد. اتحاديه اروپا قصد دارد با تبليغات حجيم و حساب‌شده، خودش را در معادلات مربوط به ايران بسيار بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد در حالي كه وزن و حد آن براي ايران كاملاً مشخص است و نمي‌توانند تصميمي بگيرند كه از عهده تعهداتش برنيايند. آن‌ها ناچارند به اندازه وزنشان در اين معادله تصميم بگيرند و وزن آن‌ها هم چندان قابل توجه نيست و اختلافات داخلي هم گريبان آن‌ها را گرفته است.
     
حلقه انحرافي به‌دنبال رد صلاحيت‌هاي ظاهري!
  علي‌الظاهر كانديداهايي از حلقه انحرافي كه شانس بيشتري براي كسب كرسي‌هاي مجلس دارند، از سوي هيئت‌هاي اجرايي وابسته به وزارت كشور رد صلاحيت شده‌اند و اكنون به دنبال شكايت براي تأييد صلاحيت از سوي شوراي نگهبان هستند! اين مجموعه فعل و انفعالات باعث مي‌شود كه آن‌ها در تبليغات خود با تأكيد بر رد صلاحيتشان از سوي هيئت‌هاي اجرايي، خود را جداي از جريان انحرافي معرفي كنند تا بتوانند اقبال عمومي را به سمت خود جلب كنند!
   براي مثال، فرماندار سابق يكي از شهرهاي لرستان كه نزديكي بسيار زيادي به رهبر جريان انحرافي دارد و در انتخابات ثبت‌نام كرده، از سوي هيئت اجرايي رد صلاحيت شده و وقتي كه در اين خصوص از وي سؤال شده، گفته است من از سوي شوراي نگهبان تأييد صلاحيت خواهم شد و اين موقعيت خوبي است كه ارتباط با اين جريان را كتمان كنيم!
رشد 5/2 درصدي اقتصاد ايران باوجود تحريم
  بانك جهاني به نام «دورنماهاي اقتصاد جهاني» به بررسي چشم‌انداز اقتصاد جهان و كشورهاي مهم در اين سال پرداخته و از كاهش رشد اقتصادي جهان به 5/2 درصد در سال جاري ميلادي خبر داده است.
  بر اساس اين گزارش كه نخستين گزارش در سال ۲۰۱۲ است، در حالي كه اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۰ رشد ۳ برابري نسبت به سال ۲۰۰۹ را تجربه كرد، در سال ۲۰۱۱ با كاهش رشد مواجه شد. بر اين اساس پيش‌بيني شده است رشد اقتصادي جهان در سال ۲۰۱۲ نيز كاهش يابد و به 5/2 درصد برسد.
   بخشي از گزارش بانك جهاني در مورد اقتصاد ايران است. اين گزارش وضعيت اقتصاد ايران در سال ۲۰۱۲ را نسبت به سال گذشته ميلادي بهتر دانسته و افزايش رشد اقتصادي ايران در سال جاري ميلادي را پيش‌بيني كرده است. ايران در سال ۲۰۱۱ رشد ۲.۵ درصد در اقتصاد خود را تجربه كرد و انتظار مي‌رود اين رقم در سال ۲۰۱۲ به 7/2 درصد افزايش يابد. رشد اقتصادي ايران براي سال ۲۰۱۳ نيز 1/3 درصد پيش‌بيني شده است.
   بر اساس اين گزارش، رشد اقتصادي ايران در سال ۲۰۱۱ بيشتر از متوسط رشد خاورميانه بوده است.
غني‌سازي اورانيوم حق ايران است
  جيمي كارتر، رئيس‌جمهور اسبق آمريكا، طي مصاحبه‌اي با شبكه سي‌ان‌ان به موضوع تلاش‌هاي آمريكا براي متوقف‌ساختن غني‌سازي اورانيوم در ايران پرداخت. كارتر در پاسخ به اين سؤال مجري برنامه كه «آيا آمريكا مدرك محكم و متقني مبني بر ساخت سلاح هسته‌اي در ايران در اختيار دارد؟» گفت: من فكر نمي‌كنم آمريكا چنين مدركي در اختيار داشته باشد، يا حتي نسبت به ساخت سلاح هسته‌اي در ايران اطمينان داشته باشد.
  وي با اعتراف به سياسي‌كاري مقامات كاخ سفيد در برخورد با برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان افزود: ايراني‌ها حق دارند برنامه هسته‌اي داشته باشند و همچنين به غني‌سازي اورانيوم ادامه دهند.
   كارتر با اشاره تلويحي به ترور دانشمندان هسته‌اي ايران به‌دست آمريكا و متحدانش ادامه داد: اين حق ايران است كه با دانشمندان خود به تحقيقات هسته‌اي ادامه داده و به توليد انرژي از اين طريق بپردازد و ما براي جلوگيري از اين كار بايد مدرك محكمي مبني بر ساخت سلاح هسته‌اي در ايران داشته باشيم.
         
اخبار كوتاه

   *  منابع بحريني به نقل از شاهدان تأكيد كردند نيروهاي امنيتي آل‌خليفه، زائران بحريني را هنگام بازگشت به كشورشان از كربلا و مراسم اربعين امام حسين (ع)، با سگ‌هاي پليس بازرسي كردند. «مجيد ميلاد» نماينده سابق پارلمان و عضو جمعيت وفاق بحرين گفت: «تربت كربلا موجب نگراني مي‌شود؛ زيرا اين تربت حاوي عطر عزت و مخالفت با ذلت است.»
   *  «غسان الخزرجي» معاون استاندار دياله و يكي از حاميان اصلي گروهك تروريستي منافقين در اين استان، به اتهام شركت در حملات تروريستي توسط نيروهاي امنيتي عراق بازداشت شد. غسان الخزرجي عضو فهرست العراقيه است و در چند ماە گذشته به‌شدت از ادامه حضور گروهك منافقين در استان دياله حمايت مي‌كرد.
   *  استفاده از شماري از كتاب‌هاي تاريخي كه واقعيت‌هاي تاريخ آمريكا را روايت مي‌كنند، در برخي ايالات اين كشور ممنوع شد. مقامات اداره آموزش شهر «توسان» ايالت آريزونا اسامي هفت كتاب را منتشر كرده‌اند كه ديگر نمي‌توان در مدارس اين منطقه از آن‌ها استفاده كرد. يكي از اين كتاب‌ها به تاريخ اشغال مناطق سرخ‌پوستي آمريكا به دست سفيدپوستان اروپايي مربوط است.
   *  رئيس صندوق ضمانت صادرات با اشاره به درآمد ارزي سالانه ۱۲۵ ميليارد دلاري ايران و مصرف ۸۰ ميليارد دلاري آن خاطرنشان كرد كه با اين مازاد ارزي، نبايد مديريت ارز سخت باشد؛ اما تقاضاي كاذب باعث وضعيت فعلي شده است. همچنين از نگاه وي، نرخ دلار حداكثر نبايد از ۱۲۵۰ تومان بيش‌تر باشد.
   *   در روزهاي اخير بولتني تخريبي به نام يكي از گروه‌هاي سياسي  و با شبكه عظيم توزيعي كه قطعاً هزينه‌هاي هنگفتي صرف آن شده است، عليه جبهه متحد اصول‌گرايان (مورد تأييد حضرت آيت‌الله مهدوي‌كني و جامعه روحانيت مبارز و حضرت آيت‌الله يزدي و جامعه مدرسين حوزه علميه قم) و نيز برخي اعضاي شوراي مركزي منتشر شده است كه بسيار مشكوك به نظر مي‌رسد.


دسته ها :
دوشنبه 3 11 1390 10:47
X