دسته
بقيع
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 88452
تعداد نوشته ها : 102
تعداد نظرات : 6
Rss
طراح قالب
GraphistThem272

 
 

امام خامنه‌اي(مدظله‌العالي):
در اين اوضاع پيچيده و حساس، دستگاه سياست خارجي كشور، بايد حرف نوي جمهوري اسلامي را براي ملت‌ها تبيين كند.(7/10/90)

شروع مبارك
   زمان يك هفته‌اي ثبت‌نام براي نامزدي انتخابات مجلس نهم به پايان رسيد و 5395 نفر موفق شدند براي مشاركت در اين امر خطير، نام‌نويسي كنند. در اين دوره تعداد ثبت‌نام كنندگان نيز اهميت ويژه‌اي پيدا كرد، چراكه تحولات سياسي دو سال گذشته با ضميمه شدن به چالش‌هاي سنتي سي‌سال گذشته، سبب شد دشمنان و مخالفان نظام بحث ديرينه تحريم انتخابات را زودتر و گسترده‌تر مطرح كنند تا بتوانند ميزان مشاركت مردمي در انتخابات را كاهش دهند تا از اين طريق، وجود و پايگاه اجتماعي خود را اثبات كنند؛ اما با نام‌نويسي بيش از پنج هزار نفر معلوم شد كه تبليغات و مواضع آن‌ها هيچ تأثيري در اراده كساني كه ميل به خدمت دارند، نداشته و چنانچه اين نكته نيز لحاظ شود كه ارتقاي مدرك تحصيلي نامزدها به كارشناسي ارشد مي‌توانست تأثير جدي در كاهش ثبت‌نام نامزدها داشته باشد؛ اهميت تعداد ثبت‌نام‌كنندگان و شكست تاكتيك تحريم روشن‌تر مي‌شود. ثبت‌نام 197 نفر از نمايندگان ادوار گذشته مجلس و نيز 260 نفر از نمايندگان مجلس هشتم براي نامزدي انتخابات مجلس نهم، نشانگر آن است كه انگيزه ثبت‌نام‌كنندگان براي اين حركت سياسي بسيار زياد است و به‌تبع آن، انتظار مي‌رود كه مردم هم با همين انگيزه و چه‌بسا بيشتر با حضور در عرصه انتخابات، حماسه باشكوهي از مشاركت سياسي را رقم بزنند. به‌نظر مي‌رسد دشمنان و مخالفان كه در گام اول شكست خوردند براي جبران اين شكست، گام‌هاي بعدي را پيچيده‌تر بردارند كه براي تشخيص بهتر و بررسي آن، بايد اندكي منتظر ماند. به هر حال آنچه در مرحله اول نصيب نظام شد، يك شروع مبارك است.

ذوق‌زدگي كميته يهوديان آمريكا از تحريم‌ ايران
   گروه ترجمه -
پايگاه اينترنتي كميته يهوديان آمريكا 31 دسامبر 2011 (10دي) در مقاله‌اي به اقدامات تحريمي اخير دولت آمريكا عليه ايران پرداخت و نوشت: كميته يهوديان آمريكا در سال جديد ميلادي از اقدام باراك اوباما در امضاي قانون تحميل تحريم‌هاي اقتصادي شديد عليه ايران براي توقف برنامه هسته‌اي غيرقانوني اين كشور استقبال كرد. «ديويد هريس»، مدير اجرايي كميته يهوديان آمريكا، در اين‌باره گفت: «باراك اوباما با امضاي اين قانون، تبادلات اقتصادي با ايران را بسيار دشوار خواهد كرد كه گامي مهم براي مجازات ايران به دليل سرپيچي از جامعه بين‌الملل است... موضع رهبران آمريكا با حمايت همه‌جانبه كنگره از جمله تأييد اصلاحيه «منندز-كرك» توسط سنا به اتفاق آرا، در مقابله با تهديد هسته‌اي ايران عليه امنيت منطقه‌اي و جهاني، تقويت شده است.» تحريم‌هاي جديد ازجمله قوانين مربوط به ممنوعيت تبادلات با بانك مركزي ايران و مؤسسات خارجي دخيل در چنين تبادلاتي، در قانون مجوز دفاع ملي 2012 لحاظ مي‌شود.

   در پايان مقاله آمده است: بيش از يك دهه است كه كميته يهوديان آمريكا بي‌وقفه در مورد خطر جدي و فراگير ايران در تلاش براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي و ابزار پرتاب آن به جهانيان هشدار مي‌دهد. در عين‌حال، ديويد هريس در تحليل تحولات اخير مربوط به ايران به‌ويژه در مورد تهديد اين كشور به بستن تنگه هرمز مي‌گويد: «در حال حاضر، ايران تهديد به بستن تنگه هرمز مي‌كند كه هدف آن، فلج كردن انتقال انرژي و ضربه به اقتصاد جهاني است... به‌علاوه، ايران حقوق ملت خود را پايمال مي‌كند. حال تصور كنيد همين رژيم به تسليحات هسته‌اي دست يابد. چنين چيزي، يك كابوس خواهد بود. به همين دليل است كه اقدام تحريمي اخير دولت باراك اوباما عليه ايران در فرستادن پيام شفاف مربوط به تصميم دولت آمريكا بسيار اهميت دارد.»
   اخبار و تحليل‌ها: واقعيت اين است كه اقليت يهودي آمريكا از چنان قدرتي در اين كشور برخوردار است كه رؤساي جمهور آمريكا همواره مجبورند براي بقا و حيات سياسي خود به اين گروه كوچك اما قدرتمند، باج‌ها و امتيازات مختلفي اعطا كنند. اوباما نيز كه در سال جديد ميلادي، كانديداي رياست‌جمهوري اين كشور است، طبق سنت رؤساي جمهور قبلي مي‌داند كه براي پيروزي در انتخابات آتي بايد كمك‌هاي مالي و رسانه‌اي اين اقليت را با خود داشته باشد پس تحريم بيشتر ايران براي خوشايند صهيونيست‌ها، نه براي منافع ملي آمريكا كه براي منافع وي و حزب متبوعش است. به همين دليل است كه در اعتراضات ضدسرمايه‌داري مردم آمريكا، همواره شاهد اعتراض به اقليت ثروتمند صهيونيست اين كشور و رژيم صهيونيستي نيز هستيم. 
     
بي‌بي‌سي رسانه است يا فسادخانه؟!
  برخي، رسوايي‌هاي اخلاقي «فرناز قاضي‌زاده»، پس از بهايي‌شدن او و  همسرش،‌ تجاوز صادق صبا به «پونه ق» و كلاهبرداري از اشرف پهلوي و فرح ديبا را آخرين رسوايي‌هاي شبكه بي‌بي‌سي فارسي مي‌پنداشتند؛ اما گويا اينگونه فسادهاي اخلاقي در اين شبكه پايان‌ناپذير است. جديدترين اينگونه اتفاقات در شبكه بي‌بي‌سي فارسي، جدايي همسر «ناجيه غ» از وي است كه به‌دليل افراط در روابط ناسالم و غيراخلاقي وي با شماري از كاركنان  اين شبكه صورت گرفته است!
   يك منبع مطلع افغاني در اين مورد به خبرنگاري در مشهد گفت: او تبعه افغانستان و يكي از مجريان خبر شبكه دولتي بي‌بي‌سي فارسي است كه از سه‌سالگي ساكن مشهد بوده و در سال ۱۳۸۱ در آزمون گزينش اين شبكه پذيرفته شده و به استخدام بي‌بي‌سي فارسي درآمده است.
ناجيه غ، در جمعي خصوصي، استخدام خود را مديون محبت‌هاي «آصف معرف» دانسته و گفته كه آصف شب قبل از آزمون، سؤالات را در اختيار وي قرار داده بود.
   اين گزارش مي‌افزايد: فساد اخلاقي اين زن طي سال‌هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ ميلادي كه دوره‌هاي آموزشي را تحت نظر بي‌بي‌سي در كابل،‌تركيه و لندن مي‌گذراند، بالا گرفت و به غير از آن، آصف معروف با افرادي به نام‌هاي مهرداد، حسين مزاري و بهروز آفاق روابط غيراخلاقي برقرار كرد.
«عروس‌هاي تعريفو»ي اصلاح‌طلب!
  ثبت‌نام طيف وسيعي از مدعيان اصلاح‌طلبي در انتخابات مجلس، بحث‌هاي زيادي را در فضاي مجازي برانگيخته است.
   اعضاي ضدانقلاب فعال در فضاي مجازي مي‌پرسند: نامزدي اصلاح‌طلبان حتي در قواره خواهرزاده خاتمي آن‌هم با وجود ادعاي عدم شركت در انتخابات به چه معناست و اصلاح‌طلبان اين تناقض را چگونه توجيه مي‌كنند؟
   «نيك‌آهنگ كوثر» كه در خارج از كشور اقامت دارد، اصلاح‌طلبان را «عروس‌هاي تعريفي» خواند و نوشت: در شيراز ما به كساني كه يك جور مي‌گويند و جور ديگر رفتار مي‌كنند، عروس تعريفو يا عروس تعريفي مي‌گويند...
    وقتي نزديك‌ترين فرد به خاتمي در مجلس، كه دبيركل فراكسيون اقليت مجلس هم هست، مي‌آيد و ثبت‌نام مي‌كند، با عنايت به اينكه تا آنجا كه مي‌دانم، هويت سياسي‌اش را مديون دايي‌جان است و احتمالاً با دايي صلاح و مشورت كرده، آيا با نامزد شدن چنين فردي، مشاركت اصلاح‌طلبان در انتخابات ديده نمي‌شود؟
   وي ادامه مي‌دهد: اگر دقت كرده باشيد، اصلاح‌طلبان از به‌كار بردن كلمه «تحريم» امتناع كرده‌اند. حتي گفته‌اند كه با انتخابات قهر هم نمي‌كنند؛ اما عدم مشاركت، فهرست ندادن و پايبندي به شرط‌هايي كه خاتمي سال گذشته مطرح كرده بود، براي من مخاطب با كانديداتوري در انتخابات آتي اندكي ناسازگار است. اينكه دبير كل فراكسيون اصلاح‌طلبان در مجلس براي دور بعدي هم ثبت‌نام مي‌كند، ممكن است با توجيه‌هاي گروهي از هواداران خاتمي همخوان باشد؛ اما براي من از تفلون مرغوب هم نچسب‌تر است! فكر مي‌كنم كار مناسبي كه بايد صورت بگيرد، مجبور كردن خاتمي به پاسخگويي واضح است. بازي كردن با كلمات مال دوره فعلي نيست. امروز حس كردم اصلاح‌طلبان بهترين نمونه‌هاي «عروس»هاي تعريفي هستند.
هذيان‌گويي بالاترين
   سايت صهيونيستي بالاترين امروز از شدت بي‌خبري مدعي شد: «حزب‌الله به هر سرباز جنگ نرم براي يك ساعت كار مفيد در فضاي مجازي شامل كامنت‌گذاري و توليد محتوا، مبلغ هفت هزار تومان وجه نقد پرداخت مي‌كند!»
  در همين رابطه يكي از كاربران بالاترين در قالب طنز كل ادعاي كارمندان سايت «موشه‌دايان»صهيونيست  را زير سؤال برد. با اين تفاسير، منتشركنندگان اين نظر كه از كارمندان بالاترين هستند نيز از افسران جنگ نرم حزب‌الله محسوب خواهند شد؛ چراكه با نمايش نظر اين كاربر، اساساً محتواي مطلب خود را زير سؤال برده‌اند .
   اين كاربر كه احتمالاً به تعبير گردانندگان سايت صهيونيستي بالاترين از افسران حقوق‌بگير جنگ نرم است، در كامنت خود به تمسخر نوشت:  «البته ما تو اون قسمتي كه كار مي‌كنيم (قسمت كامنت‌گذاري زير لينك‌ها) حق عائله‌مندي و اولاد رو هم بهمون مي‌دن! حالا اين هفت هزار تومان مال كدوم نهاد هست نمي‌دونم ولي بنده‌خداها كم مي‌گيرن!»
        
اخبار كوتاه

   *  براساس گزارش كميته حمايت از خبرنگاران (CPJ) واقع در نيويورك، به‌طور متوسط ماهانه 8 تا 10 خبرنگار در شهرهاي مختلف انگليس و با بهانه‌هاي مختلف دستگير و زنداني مي‌شوند. بنا بر گزارش اين كميته، دستگيري‌هاي پياپي اصحاب رسانه در انگليس، ضربه‌هاي سنگيني به پروسه به‌ظاهر دموكراسي‌گرايي اين كشور وارد كرده، به‌گونه‌اي كه به امري معمولي در ميان مردم تبديل شده است.
   *  پس از انتشار گزارش كميسيون اصل ۹۰ درباره ابعاد فتنه ۸۸، «محمدرضا خاتمي» تصميم گرفت تا به نيابت از برادرش، به هجمه عليه اين گزارش بپردازد. وي در بخشي از يادداشت خود، ضمن تأييد سفرهاي خارجي برادرش، براي انحراف اذهان، مدعي شده است كه اين سفرها با هماهنگي بوده است! البته وي توضيح نداده كه آيا ديدار با «جرج سوروس» (در اين سفرها) نيز با هماهنگي بوده است يا خير؟!
   *  ستاره‌شناسان سرشناس جهان طبق معمول هر ساله، پيش از آغاز سال جديد ميلادي به بيان برخي پيش‌بيني‌هاي خود از حوادث و رخدادهاي مهم سال در يك سال آينده مي‌پردازند. بر اساس جديدترين پيش‌بيني انجام شده توسط اين ستاره‌شناسان، «ملك عبدالله بن عبدالعزيز آل‌سعود» در سال 2012 ميلادي از دنيا خواهد رفت و در اين سال، رژيم آل‌سعود پايان خواهد يافت. ظاهراً آل‌سعود از وقوع اين پيش‌بيني به‌شدت بيمناكند!
    *  «منصور حسيني»، دبير اجرايي فراكسيون اقليت اصلاح‌طلب، با اعلام اسامي افراد ثبت‌نام كرده اين فراكسيون، گفت: دو سوم اعضاي هسته اصلي اين فراكسيون نامزد انتخابات آتي هستند.» البته اين تعداد، غير از ديگر اصلاح‌طلبان مشهور يا مخفي‌اي است كه در اين دوره به صورت فردي و چراغ خاموش در انتخابات شركت كرده‌اند. 
   *  يك منبع آگاه در استان دياله كه از كارمندان وزارت كشور عراق است،گفت : ۳۰ تن از فريب‌خوردگان منافقين كه موفق به فرار از پادگان اشرف شده بودند، به مقصد نامعلومي گريختند. وي كه نخواست نامش فاش شود، عنوان كرد: منافقين در پي تصميم دولت عراق مبني بر جابه‌جايي و اخراج ساكنان اشرف از عراق در اضطراب و سردرگمي به سر مي‌برند.

 

 

دسته ها :
يکشنبه 11 10 1390 12:7
X